تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

دولت ترامپ مجوز تحویل هواپیماهای ATR به ایران را صادر نمی‌کند

بعید است دولت آمریکا با درخواست جدید شرکت ای تی آر جهت فروش هواپیماهای بیشتر به ایران موافقت نماید.

رویداد۲۴-بعید است دولت آمریکا با درخواست جدید شرکت ای تی آر جهت فروش هواپیماهای بیشتر به ایران موافقت نماید. یک مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد، بعید است واشنگتن مجوزی صادر کند که بر اساس آن شرکت هایی نظیر ایرباس و ای تی آر بتوانند ارائه خدمات هوانوردی به ایرلاین های ایرانی را ادامه دهند.

یک مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد، بعید است واشنگتن مجوزی صادر کند که بر اساس آن شرکت هایی نظیر ایرباس و ای تی آر بتوانند ارائه خدمات هوانوردی به ایرلاین های ایرانی را ادامه دهند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت، بعید است دولت آمریکا با درخواست جدید شرکت ای تی آر جهت فروش هواپیماهای بیشتر به ایران موافقت نماید.

مارشال بیلینگسلی دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریزم گفت: تولید کنندگان هواپیما برای پشتیبانی کامل از هواپیماهای تحویل داده شده به ایرلاین های ایرانی «از ما مجوز گرفته اند... در این مقطع، من فکر می کنم ما در موقعیتی نیستیم که اعلام کنیم، چنین مجوزهایی را صادر خواهیم کرد.»

بیلینگسلی همچنین گفت، بعید است دولت آمریکا با درخواست اخیر شرکت ای تی آر برای صدور مجوز تحویل تعداد بیشتری هواپیمای توربوپراپ به ایرلاین های ایرانی موافقت کند. «ما در موقعیتی نیستیم که در این مقطع زمانی نسبت به معاملات با ایران انعطاف نشان دهیم.»

به گفته این مقام آمریکایی، از زمان لغو مجوزهای فروش هواپیما به ایران، آمریکا شاهد «افزایش خریدهای پنهانی قطعات یدکی از سوی ایرانی ها بوده است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان