تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

پیام آمریکا به اسد: به شرط خروج ایران، از سوریه عقب‌نشینی می‌کنیم

آمریکا پیامی از طریق روسیه به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است که در وهله نخست متضمن خواسته‌ها و اهداف اسرائیل و همچنین در راستای تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نهایی از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن، است.

رویداد۲۴-آمریکا پیامی از طریق روسیه به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است که در وهله نخست متضمن خواسته‌ها و اهداف اسرائیل و همچنین در راستای تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نهایی از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن، است. منابع آگاه در دمشق از نامه آمریکا به رئیس‌جمهوری سوریه خبر داده و اعلام کرده‌اند که در این نامه، عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از سوریه مشروط به خروج ایرانی‌ها از این کشور شده است.

مقام‌های مسئول در دمشق که نام‌شان ذکر نشده است، اعلام کردند آمریکا پیامی از طریق روسیه به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است که در وهله نخست متضمن خواسته‌ها و اهداف اسرائیل و همچنین در راستای تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نهایی از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن، است.

این منابع افزودند، «پاسخ بشار اسد به این نامه آمریکا واضح بود؛ سوریه برای آزادسازی سرتاسر این کشور تلاش خواهد کرد و تمامی ارتش‌های اشغال‌گر را که بدون موافقت دمشق در سوریه حضور دارند، بیرون خواهد راند».

همچنین طبق محتوای این نامه، «آمریکا به طور عمومی از گذرگاه التنف عقب‌نشینی کرده و شمال شرقی سوریه از الحسکه تا دیرالزور را در سریع‌ترین زمان ترک خواهد کرد؛ مشروط بر این‌‌که روسیه و سوریه عقب‌نشینی کامل نیروهای ایرانی از سوریه را تضمین کنند و سرنوشت کردها نیز از طریق مذاکره نظام با آنها و بدون هرگونه مداخله‌ آمریکایی تعیین می‌شود».

مقام‌های آمریکا در این نامه اعلام کرده‌اند:‌ «ما ریاست‌جمهوری اسد را به رسمیت می‌شناسیم ولی او باید ایران را از این کشور اخراج کند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان