تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

سناتور آمریکایی: آمریکا نباید با ایران وارد جنگ شود

یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا با انتقاد از سیاست ضد ایرانی رییس‌جمهور کشورشان گفت که آمریکا نباید با ایران وارد جنگ شود.

رویداد۲۴تیم کین، عضو مجلس سنای آمریکا در مقاله‌ای تحت عنوان «به ترامپ اجازه ندهید با ایران وارد جنگ شود» که در پایگاه تحلیلی خبری دیفنس وان منتشر شد، نوشت: صدام سلاح کشتار دسته جمعی نداشت اما ساقط کردن نظام آن نتایج بسیار وخیمی از جمله کشته شدن هزاران آمریکایی و صدها هزار عراقی، ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، وارد شدن ضرر دائمی به آمریکا و متحمل شدن هزینه‌های سنگین را به دنبال داشت.

وی با ابراز نگرانی از احتمال وقوع جنگ غیرضروری میان آمریکا و ایران می‌نویسد که این جنگ نیز همان نتایج را به دنبال خواهد داشت و امیدوارم که آمریکا از این مسیر احمقانه باز گردد.

نویسنده این مقاله با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران معتقد است که اولین نشانه‌ای که نسبت به وقوع جنگ هشدار می‌دهد به کار نگرفتن دیپلماسی برای حل تنش‌ها از سوی دولت ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا است.

نشانه دوم این است که هجمه کلامی دولت آمریکا علیه ایران و بخصوص اظهارات اخیر ترامپ در نشست ناتو می‌تواند میان ایران و آمریکا تنش ایجاد کند. همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان کلامی تند و ضد ایرانی داشتند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی یک مجموعه مشترک ویژه برای فشار آوردن به ایران و ایجاد تنش‌های داخلی و تظاهرات تشکیل داده‌اند، نوشت: فرماندهان صهیونیستی و سعودی آمریکا را به فعالیت‌های هر چه بیشتر علیه ایران تشویق می‌کنند.

این سناتور آمریکایی با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های سوری در ماه ژوئن گذشته نوشت که نشانه سوم بروز جنگ افزایش تنش میان رژیم صهیونیستی و ایران در سوریه است که فرصت را برای مقابله نظامی میان دو طرف بیشتر می‌کند.

عضو مجلس سنای آمریکا می‌نویسد که برخی گزارش‌ها این حمله (حمله رژیم صهیونیستی به سوریه) را به آمریکا نیست می‌دهد، چنین اتهاماتی نیروهای آمریکایی موجود در منطقه را بیشتر به خطر می‌اندازد و جنگ سوریه را شدیدتر می‌کند که در نتیجه باعث گسترش جنگ منطقه‌ای می‌شود.

وی در ادامه می‌نویسد که دولت ترامپ بر این باور است که بدون موافقت کنگره نیز می‌توانند وارد یک عملیات نظامی شوند، جورج بوش پسر، رییس‌جمهور پیشین آمریکا دو ماه پیش از حمله به عراق به کنگره آمد این در حالی است که دولت ترامپ بدون انجام هیچگونه گفت‌وگوی قانونی دو بار به سوریه حمله کرد و دستور انجام عملیات هوایی علیه پایگاه‌های وابسته به ارتش سوریه را داد.

تیم کین با هشدار دادن نسبت به بکارگیری اصطلاح «منفعت ملی» از سوی رییس‌جمهور آمریکا می‌نویسد که این اصطلاح یک «رمز جادویی» است که می‌تواند کنگره آمریکا را به اشتباه بیندازد و هیچ شکی نیست که ترامپ برای توجیه حملات نظامی خود علیه کشورهای دیگر از جمله ایران این منطق را به کار خواهد گرفت.

وی معتقد است که ایران برای آمریکا تهدیدی وجودی به شمار نمی‌رود و ضرورتی برای وارد شدن در جنگ دیگری در خاورمیانه وجود ندارد.

تیم کین در پایان این مقاله با بیان اینکه آمریکا توانایی تحمل جنگ غیرضروری دیگری را ندارد، می‌نویسد: پاره کردن توافق هسته‌ای ایران، بکارگیری لهجه و کلام تند و اعلام اینکه برای ورود به جنگ نیازی به موافقت کنگره نیست، زنگ خطر را به صدا در آورده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان