تاریخ انتشار: ۰۰:۵۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

جشنواره "جاده ابریشم" برگزار می‌شود

دبیر جشنواره بین‌المللی جاده ابریشم گفت: "جاده ابریشم" با پیشینه‌­ای 2000 ساله، قدیمی­‌ترین راه دادوستد فرهنگی، هنری و ... میان چندین حوزه عظیم تمدن‌­ساز بوده و بستر درخوری برای گفتگوی بین فرهنگ‌­هاست که در این رویداد مد نظر قرار گرفته است.
جشنواره

 رویداد۲۴ سروین سری، دبیر جشنواره بین‌­المللی جاده ابریشم با بیان این مطلب، تأکید کرد: این نمایشگاه نخستین و بزرگ­ترین فستیوال فرهنگی هنری با رویکردهای متفاوت است که تا به حال در این مسیر طراحی شده و در دست اقدام است.

او افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی معرفی کرده‌­اند، در این پروژه بین‌­المللی برآنیم تا با این جنس حرکت‌­ها در دوران اقتصاد مقاومتی به دنبال حمایت از حوزه‌­های گوناگون همچون غذا، لباس و صنایع دستی باشیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی جاده ابریشم درباره تاریخ برگزاری این رویداد گفت: این رویداد در تاریخ 31 مرداد به مدت 8 شب در فضای باز نمایشگاهی دریاچه چیتگر و با حضور تولید­کنندگان ایرانی جهت تبادلات در بخش‌های فرهنگی هنری، علوم و فناوری، کشورهای این مسیر و معرفی هویت ملی ایران برگزار می‌شود.

سری تصریح کرد: از ساعت 10 تا 24 با بخش‌­های نمایشگاهی، فروش محصولات، برنامه‌­هایی با محتواهای موسیقی، تئاتر و مرور بین فرهنگی در حوزه ابریشم همراه هستیم تا بدین وسیله فرهنگ غنی ایران را بیشتر نمایان و در تعاملات بین فرهنگی قدم‌­های هر چه مؤثرتر برداریم.

او تأکید کرد: همچنین در امتداد مسئولیت اجتماعی از هنرمندان، معماران، مجسمه‌­سازان، عوامل فرهنگی به ویژه هنرمندان توان­یاب (معلول) در این مسیر نیز حمایت شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جشنواره ، فرهنگ ، هنر ، تمدن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان