تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
بعد از 16 سال توقیف؛

اکران خصوصی فیلم «هالو»

فیلم سینمایی «موشو» به کارگردانی محمدرضا عالی‌پیام که براساس کتاب «مشت بر پوست» مرادی کرمانی در سال ۸۱ ساخته شد، بعد از شانزده سال توقیف بدون دلیل، در یک اکران خصوصی با حضور هنرمندان سینما و موسیقی و ادبیات به نمایش درآمد.
اکران خصوصی فیلم توقیفی «هالو»
رویداد۲۴ فیلم «موشو» توسط محمدرضا عالی‌پیام (که به خاطر شعرهایش به هالو معروف است) کارگردانی شده است. عالی‌پیام که علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلمنامه را نیز به عهده داشته، مدت شانزده سال در انتظار پروانه نمایش این فیلم بود.

سال گذشته پروانه نمایش صادر شد، ولی به دلیل شرایط پخش تاکنون موفق به اکران عمومی نشده است.

در این مراسم که چندی پیش در سینما عصرجدید با حضور هنرمندانی مانند بهزاد فراهانی، ایرج طهماسب، فرهاد اصلانی، محراب قاسم‌خانی، شقایق دهقان، حبیب رضایی، سیروس الوند، حسن فتحی، امین تارخ، حسن پورشیرازی، شقایق فراهانی و گوهر خیراندیش برگزار شد، عالی‌‌پیام قبل از نمایش فیلم گفت: هفت سال طول کشید تا فیلمنامه‌ی من اجازه ساخت گرفت، ولی بعد از ساخت فیلم، شانزده سال در انتظار پروانه نمایش به سر برد.

او گفت: چهار اشکال اساسی بر این فیلم وارد است؛ اول آن که نام عالی‌پیام بر پیشانی آن است. دوم این که فیلم، مظلومیت موسیقی در ایران را روایت می‌کند. سوم این که نقش اول فیلم را کودک کار و خیابان بازی می‌کند و این فیلم از نگاهی دیگر به مشکل کودکان کار نیز می‌پردازد و چهارم این‌که گفته‌اند فیلم‌ات هم مثل شعرهایت سیاه است، در حالی که طنز هالو نه از ره کین است /اقتضای طبیعتش این است.

اکران خصوصی فیلم توقیفی «هالو»

عالی پیام همچنین گفت: من با این نمایش خصوصی، هنرمندان کشور را به قضاوت و هم‌سویی با خود می‌طلبم و اهالی سینما را درگیر این مشکل می‌کنم. مشکل فیلم‌هایی که با هزار خون دل ساخته می‌شود، اما در دالان‌های هزارتوی پخش فیلم در کشور گیر می‌کند.

عالی‌پیام ادامه داد: اگر از این کار نتیجه نگرفتم، گزینه‌های دیگر روی میز است!

جواد طوسی رییس انجمن منتقدان، محمد نوریزاد، امیر فرض اللهی منتقد سینما و مستندساز، رضا خندان بیداد (شاعر)، علی علایی منتقد، احمدرضا کاظمی (طنز پرداز)، هادی حیدری (کاریکاتوریست) و جهانشاه صارمی (آهنگساز) از دیگر حاضران در این نمایش خصوصی بودند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، سینمای ایران
نظرات شما
پیشخوان