تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

ترامپ، مسئول "بزرگترین سرقت در تاریخ جهان" را معرفی کرد

«دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا با تكرار انتقادها از سیاست تجاری چین، این كشور را مسئول «بزرگترین سرقت در تاریخ جهان» دانست.
رویداد24- «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا با تكرار انتقادها از سیاست تجاری چین، این كشور را مسئول «بزرگترین سرقت در تاریخ جهان» دانست.

به گزارش شبكه انگلیسی بی بی سی، ترامپ دیروز (یكشنبه) در جمع هوادارانش در ایالت ایندیانا، چین را به «تعرض» اقتصادی به آمریكا متهم كرد.
این تاجر آمریكایی از مدتها قبل چین را به دستكاری ارزی به منظور رقابت پذیری بیشتر صادراتش در جهان متهم كرده است؛ مساله ای كه به گفته وی بشدت به تجار و كارگران آمریكایی آسیب رسانده است.

ترامپ روز یكشنبه گفت: نمی توانیم به چین اجازه دهیم به كشور ما تجاوز كند و این همان چیزی است كه اكنون انجام می دهیم. ما می توانیم این رویه را به شیوه مطلوب آمریكا تغییر دهیم و برگ برنده را در اختیار داریم. ما اهرم های قدرت زیادی در مقابل چین در اختیار داریم.
ترامپ در كمپین انتخاباتی اش وعده داده كه روابط بهتری با چین برقرار كند به نحوی كه به رقابت بیشتر فعالان تجاری آمریكایی كمك كند.

وی در پیشبرد چنین رویكردی چند هدف را تعیین كرده كه شامل اعلام فوری چین به عنوان یك «متقلب ارزی» و پایان دادن به «یارانه های صادراتی غیرقانونی چین و استانداردهای محیط زیستی» است.
این نخستین بار است كه ترامپ از واژه «تجاوز» در رابطه با چین و مناسبات تجاری با این كشور استفاده می كند اما پیش از این نیز اظهارات تحریك آمیزی در كمپین های انتخاباتی اش داشته است.

ترامپ روز جمعه قبل از سخنرانی در گردهمایی جمهوری خواهان در كالیفرنیا با حمله صدها نفر از معترضان به سیاست هایش مواجه شد و به ناچار برای ورود به محل اجتماع از در پشتی محل گردهمایی وارد شد.
دیدگاه های مهاجرتی ترامپ بعلاوه خشم معترضان را برانیگخته است. این نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریكا از ساخت دیوار در مرز با مكزیك حمایت می كند. وی همچنین مكزیكی ها را به «متجاوز» و «مجرمانی» كه مسئول تولید و توزیع مواد مخدر غیرقانونی در آمریكا هستند، توصیف كرده است.

در گردهمایی های سالانه به مناسبت روز جهانی كارگر در ایالت كالیفرنیا نیز ترامپ سوژه اعتراض ها بود. حامیان كمپین ترامپ به دنبال تهدید صدها نفر از معترضان به اخلال در رویدادهایی كه قرار بود در شیكاگو و سنت لوئیس برگزار شود، مجبور شدند چند گردهمایی را در ماه مارس (فروردین) لغو كنند.
این تاجار میلیاردر آمریكایی پس از پیروزی هایی كه در انتخابات درون حزبی ایالت های مختلف آمریكا كسب كرده است خود را «نامزد احتمالی» جمهوری خواهان می داند.
وی در كسب «آرا نمایندگان» موسوم به «دلیگیت» تاكنون بسیار جلوتر از نزدیك ترین رقیب خود، «تد كروز» سناتور آمریكایی از ایالت تگزاس و «جان كیسیك» فرماندار اوهایو است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان