تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده منتخب مجلس دهم در گفتگو با رویداد۲۴ خبر داد

تدوین پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون امید

منتخب مردم ساری و می‌اندورود با اشاره به اینکه جلسه فراکسیون امید به طور هفتگی برگزار می‌شود و طی هفته جاری نیز چنین خواهد بود، اعلام کرد که اعضا در حال نوشتن و تدوین پیش نویس اساسنامه این فراکسیون هستند.
رویداد۲۴- منتخب مردم ساری و می‌اندورود با اشاره به اینکه جلسه فراکسیون امید به طور هفتگی برگزار می‌شود و طی هفته جاری نیز چنین خواهد بود، اعلام کرد که اعضا در حال نوشتن و تنظیم پیش نویس اساسنامه این فراکسیون هستند. 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رویداد۲۴گفت: اعضا در حال نوشتن پیش نویس اساسنامه فراکسیون امید هستند. 

وی در خصوص اختلاف نظرهای موجود میان نمایندگان اصلاح طلب و نمایندگان لیست امید گفت: در حال حاضر تبادل اطلاعات و نقطه نظرات اتفاق نیافتاده و تجمعی شکل نگرفته است. به همین دلیل ممکن است اختلاف نظرات وجود داشته باشد اما مطمئنا با تشکیل جلسات و تمرکز روی موضوعات مشترک و رسیدن به اجماع، این روند بهبود خواهد یافت. 

این نماینده اصلاح طلب با اشاره به اینکه مجلس دهم فراکسیون‌های سیاسی بیشتری نسبت به مجلس ادوار گذشته خواهد داشت، گفت: در دوره‌های قبل فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون خط امام فعال‌تر بودند و فضای تقریبا دو قطبی حاکم بود و البته تعدادی از اعضا هم شناور و مستقل بودند. اما در این مجلس از نظر سیاسی چهار تا پنج فراکسیون خواهیم داشت؛ فراکسیون اصلاح طلبان، پایداری، اصولگرایان، رهروان و امید. 

وی ضمن برشمردن این فراکسیون‌ها گفت: این مسئله باعث می‌شود مجلس از حالت دوقطبی خارج شود و شکل چندقطبی به خود بگیرد. 

یوسف‌نژاد در ادامه افزود: البته در مجلس آینده فراکسیون‌های غیرسیاسی و فراکسیون‌های تخصصی بیشتری شکل خواهند گرفت و اثرگذاری بیشتری خواهند داشت؛ فراکسیون‌هایی که به موضوعات غیرسیاسی می‌پردازند مانند فراکسیون فرهنگیان، فراکسیون مربوط به تعاون و اصناف، ورزش، مدیریت شهری و این فراکسیون‌ها فعال‌تر خواهند بود. 

وی در خصوص اینکه آیا فراکسیون اکثریت و اقلیتی در مجلس فعال خواهند شد یا خیر گفت: در مجلس دهم اکثریت غالب نداریم بلکه ممکن است فراکسیون‌های سیاسی در ائتلاف با هم به یک اکثریت نسبی و شکننده دست پیدا کنند و نمی‌توان دقیقا گفت کدام غالب خواهند شد بلکه برای مثال در ائتلاف اصلاح طلبان و امید، و ائتلاف رهروان و پایداری ممکن است یک فراکسیون غالب شکل بگیرد. البته این‌ها بیشتر جبهه هستند. در این مجلس بیشتر جبهه‌های سیاسی شکل می‌گیرند که مجموعه‌ای از گرایش‌ها را شامل می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی دقیقی از گرایش‌ها و جهت گیری‌ها در مجلس آینده داشت، گفت: تعهدات داده شده از سوی نامزد‌ها شکننده است. بعضی اصولگرایان در لیست امید قرار گرفتند یا برخی افراد مستقل در لیست امید جای گرفتند و بعضی از افراد مستقل هم که در لیست امید قرار نگرفتند متمایل به لیست امید هستند. بنابراین حال نمی‌توان با قاطعیت نظری را اعلام کرد. 

یوسف‌نژاد در خصوص ریاست بعدی مجلس نیز گفت: به عقیده من نباید مصافی در مجلس شکل بگیرد و اگر رئیس مجلس با رای بالاتری انتخاب شود، پیام اتحاد مجلس برای پیگیری مطالبان مردمی را به جامعه انتقال می‌دهد.
برچسب ها: فراکسیون ، امید
نظرات شما
پیشخوان