تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

افت صنعتی‌شدن سه منطقه آزاد!

میزان پروانه بهره‌برداری صادره صنعتی در مناطق آزاد ارس، اروند و انزلی با کاهش و در مناطق آزاد چابهار، قشم و ماکو با افزایش روبرو شده است.
افت صنعتی‌شدن سه منطقه آزاد!
رویداد۲۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی صادره در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به گونه‌ای بوده که تعداد آن با رشد ۳۵.۳ درصدی مواجه و میزان سرمایه مجوزهای صادره و میزان اشتغال مجوزها نیز به ترتیب با رشد ۳۰.۶ و ۶۷.۷ درصدی روبرو شده است. تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره در این مناطق نیز در بهار ۱۳۹۷ برابر با ۶۹ مورد و سرمایه مجوزهای صادر شده برابر با ۲۰۰۸ میلیارد ریال و اشتغال مجوزها نیز ۱۲۰۱ نفر بوده است.
در منطقه آزاد ارس تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره با کاهش ۴۰ درصدی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده است و میزان سرمایه و اشتغال مجوزها نیز به ترتیب کاهشی ۹۳.۹ و ۷۴.۴ درصدی به همراه داشته است.
در منطقه آزاد انزلی نیز تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره با افتی ۲۰ درصدی روبه‌رو شده و میزان سرمایه و اشتغال مجوزها نیز کاهشی ۲۹.۹ و ۶.۴ درصدی را در پی داشت.
علاوه بر این در منطقه آزاد اروند نیز شاهد کاهش ۲۰ درصدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره بوده‌ایم هرچند که میزان سرمایه و اشتغال مجوزها به ترتیب با رشدی ۲۳۴.۵ و ۱۱۶.۷ درصدی همراه بود.
در این بین اما در منطقه آزاد چابهار شاهد رشد ۱۰ درصدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره بوده‌ایم و میزان سرمایه و اشتغال مجوزها نیز رشدی ۳۹۵.۶ درصدی و ۹۹ درصدی را تجربه کرده است. در منطقه آزاد قشم نیز تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره ۲۰۰ درصد رشد داشته و سرمایه و اشتغال مجوزها با رشدی ۵۰۸.۹ و ۱۸۳.۷ درصدی روبرو شده است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان آخرین منطقه آزاد، رشدی ۶۶.۷ درصدی و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره داشته و میزان سرمایه و اشتغال مجوزها در این منطقه آزاد با رشدی ۷۴۳.۴ و ۱۲۸.۳ درصدی همراه شده است. گفتنی است در مناطق ویژه اقتصادی نیز شاهد رشد ۲۰۰ درصدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره و رشد ۳۰۱.۶ درصدی سرمایه مجوزها و افزایش ۳۵۱.۵ درصدی میزان اشتغال مجوزها بوده‌ایم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: منطقه آزاد ، صنعت ، پروانه ، ارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان