تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
پشت پرده پخش تلویزیونی مسابقات آسیایی و جهانی

تصویربرداری با موبایل شایسته تلویزیون ملی نیست/ سرقت می‌کنند و احساس زرنگی دارند!

سردبیر روزنامه «ایران ورزشی» معتقد است که بزرگترین معضل ما در بازی‌های جام جهانی و آسیایی این بود که آنتن را نخریدیم و گزارشگران ما مجبور شدند که به طور مخفیانه با موبایل فیلم بگیرند؛ در حالی که این شایسته تلویزیون ملی ما و ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران نیست.
تصویربرداری با موبایل شایسته تلویزیون ملی ما نیست
رویداد۲۴ سعید زاهدیان اصل با اشاره به نحوه پوشش مسابقات آسیایی جاکارتا در تلویزیون اظهار کرد: مشکل اعزام گزارشگران این است که ما رایت مسابقات را نداشتیم و گزارشگران ما محدودیت داشتند و آی دی کارت نیز نداشتند بنابراین نمی‌توانستند گزارش تهیه کنند. این مساله اول از همه باعث شد شبکه‌ای که مسابقات جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی را پوشش می‌داد به ما امتیاز را نفروخت با اینکه حاضر شدیم به آن‌ها پول بپردازیم. در نهایت مجبور شدند که به کار‌هایی روی بیاورند که غیرقانونی است و منجر به بازداشت گزارشگر شد.

او ادامه داد: به نظرم مهمترین مساله آبروی کشور است که نباید بخاطر چند میلیارد این آبرو از بین برود. چرا باید شبکه قطری فکر کند که از آنتن سوءاستفاده می‌کنیم. ما اگر چیزی را از یک ایرانی یا خارجی سرقت کنیم هیچکس این کار ما را تأیید نمی‌کند و نادرست است. اما ما عملا از یک شبکه خارجی سرقت می‌کنیم و در داخل هم فکر می‌کنند که زرنگ هستند.

سردبیر روزنامه «ایران ورزشی» درباره گزارشگران اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا خاطرنشان کرد: در واقع گزینش گزارشگران به مدیران صداوسیما برمی‌گردد و آن‌ها در این راستا مسؤولیت دارند. حال اگر این گزارشگران ناآگاه هستند یا اطلاعی ندارند خودشان باید پاسخ دهند.

او ادامه داد: بزرگترین معضل ما در بازی‌های جام‌جهانی و آسیایی این بود که آنتن را نخریدیم و گزارشگران ما مانند آقای میثاقی مجبور می‌شدند که به طور مخفیانه با موبایل فیلم بگیرند؛ در حالی که این شایسته تلویزیون ملی ما و ۸۰ میلیون جمعیت ایران نیست. در واقع در این جا هم مانند بخش‌های دیگر بی‌نظمی وجود دارد و فکر می‌کنند که اگر پول ندهند می‌توانند از دولت کمک بگیرند و دنبال راهی می‌روند که نشدنی است و سرانجام که رایت را نمی‌فروشند مجبور می‌شوند که از آنتن سوءاستفاده کنند. ذهنیت خارجی‌ها نسبت به ما خراب شده است. همچنین در پخش لیگ‌های خارجی نیز این اتفاق می‌افتد و آنتن بدون لوگو را در اینترنت پیدا می‌کنند و از طریق آن بازی‌ها را پخش می‌کنند. در حالی که این کار پسندیده نیست و آن‌ها می‌فهمند که ما اینکار را انجام می‌دهیم به همین دلیل یک ذهنیت منفی درباره ما در مجموع این سال‌ها شکل گرفته که تعامل ما با شرکت‌هایی که رایت بازی‌ها را می‌خرند خوب نیست. آن‌ها همیشه نسبت به ما پیش زمینه دارند و ما هم به دلیل رفتارمان نتوانستیم پیش زمینه را برطرف کنیم و در بازی‌های آسیایی باعث شدیم که گزارشگر ما به واسطه دزدی از آنتن دستگیر شود.

زاهدیان درباره وضعیت سانسور در تلویزیون اظهار کرد: زمانه عوض شده و ما نمی‌توانیم به مردم کلک بزنیم. مردم از طریق رسانه‌های دیگر مسابقات را دنبال می‌کنند و متوجه می‌شوند، بنابراین مسوولان باید به جمع‌بندی برسند مگر اینکه چیزی که سانسور می‌شود ضد چارچوب نظام باشد. در جام‌جهانی تصویر خانم خارجی که حجاب ندارد را پخش می‌کنند، اما تصاویر یک خانم ایرانی که بی‌حجاب است را پخش نمی‌کنند، مسؤولان باید به جمع‌بندی جدیدی برسند. در واقع قوانین صداوسیما و رفتار آن‌ها در سانسور منطبق با ۲۰ سال پیش است و خیلی تغییر نکرده است. لازم است که مدیران به جمع‌بندی تازه‌ای برسند و خط قرمز‌ها را در مسابقات پایین بیاورند یا تغییر دهند تا بتوانند این مسابقات را بهتر پوشش دهند.

او در پایان گفت: در لیگ جهانی، مسابقات والیبال انقدر آنتن را قطع کردند که همه معترض شدند به دلیل اینکه توپ جمع‌کن‌ها پوشش خوبی نداشتند. شاید اگر این کار را نمی‌کردند برای مردم عادی می‌شد، چون این مسابقات در کشور برزیل انجام می‌شد و ما نمی‌توانستیم برای آن‌ها تعیین تکلیف کنیم، اما با ظرافت بیشتری می‌توانیم مسائل را حل کنیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان