تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
طیبه سیاوشی:

بیش از 70 درصد زنان ایرانی حجاب چادر ندارند/ برخورد ایجابی در حوزه مد و لباس جایگزین سلبی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حوزه مد و لباس برخورد ایجابی جایگزین برخورد سلبی شود، گفت: مانتوهای موجود در کشور نمی‌تواند نیازهای تمامی افراد را برای موقعیت‌های متفاوت تامین کند.
رویداد۲۴طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به ضرورت ساماندهی مد و لباس در کشور، گفت: در صورتی که مردم از پوشیدن لباسی منع می‌شوند باید جایگزین مناسب برای آن نیز به جامعه معرفی شود متاسفانه در حوزه مد و لباس انتخاب‌هایی که در اختیار زنان مانتویی قرار گرفته بسیار گران قیمت یا محدود است.
مردم تکافوی خرید از مزون‌ها را ندارند
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مردم تکافوی خرید از مزون‌ها را ندارند زیرا معمولا قیمت‌ها در این مراکز بسیار گران است بانوانی که تمایل دارند مانتوهای پوشیده استفاده کنند تنوعی در انتخاب ندارند و نمی‌توانند مانتو زیبا با قیمت مناسب و پوشیده را در مغازه‌ها پیدا کنند.
مانتوهای موجود در کشور نمی‌تواند نیازهای تمامی افراد را برای موقعیت‌های متفاوت تامین کند
وی بیان کرد: تنوع چادر بسیار است اما مانتوهای موجود در کشور نمی‌تواند نیازهای تمامی افراد را برای موقعیت‌های متفاوت تامین کند این در حالی است که براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس بیش از 70 درصد زنان ایرانی حجاب چادر ندارند.
در حوزه مد و لباس برخورد ایجابی جایگزین برخورد سلبی شود
عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: برای ساندهی وضعیت مد و لباس در جامعه باید کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی زمینه طراحی لباس‌ها و پوشاک موردنیاز و متنوع را برای زنان فراهم کرده و به مردم معرفی کنند درغیر این صورت بهتر است برخوردهای سلبی صورت نگیرد؛ اگر نوعی از پوشش در کشور منع می‌شود و موردپسند نیست باید در کنار برخورد سلبی برخورد ایجابی نیز وجود داشته باشد و جایگزین آن طراحی و معرفی شود.
مانتوهای اداری تنوع ندارد
سیاوشی با بیان اینکه زنان برای تهیه لباس اداری با محدودیت روبه رو هستند زیرا تنوعی در این نوع پوشاک وجود ندارد، عنوان کرد: انتخاب لباس و مانتو مناسب برای زنانی که مایلند حجاب خود را به صورت کامل حفظ کنند کاری بس دشوار و مشکل است متاسفانه قدرت انتخاب از زنان گرفته شده است.
اکثر زنان با حجاب نمی‌توانند نیاز خود را از بازار موجود تامین کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر زنان با حجاب نمی‌توانند نیاز خود را از بازار موجود تامین کنند و در بسیاری موارد ناچارند مانتوهای موردنظر خود را بدوزند یا افرادی که توان مالی مناسبی دارند لباس موردنظر را از مزون‌ها تهیه کنند، اضافه کرد: در حال حاضر بانوانی که حجاب مانتو را برای خود انتخاب کردند برای تامین نیاز خود با مشکلات بسیار روبه‌رو هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان