تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
فتاح خبر داد:

اعطای مایحتاج تحصیلی به دانش‌آموزان تا سقف 100 هزار تومان/ برگزاری جشن عاطفه‌ها از فردا

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام آغاز جشن عاطفه‌ها از فردا 15 شهریور، از اعطای مایحتاج تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند تا سقف 100 هزار تومان خبر داد.
اعطای مایحتاج تحصیلی به دانش‌آموزان تا سقف 100 هزار تومان/ برگزاری جشن عاطفه‌ها از فردا
رویداد۲۴ پرویز فتاح در سفر به ساوه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلی‌ترین و محوری‌ترین فعالیت کمیته امداد اشتغالزایی و خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش است که خوشبختانه مجلس و دولت در این حوزه حمایت لازم را بعمل آورده اند.

وی به افزایش دو برابری منابع تسهیلات در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال قبل مجموع منابع تسهیلات کمیته امداد بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۹۰ درصد آن تخصیص یافت و جذب شد و امسال این رقم از منابع مختلف به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که بسیار راهگشاست.

وی به تخفیف در تضامین تسهیلاتی اشاره کرد و گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که جامعه هدف امداد برای دریافت تسهیلاتی که به صورت قرض الحسنه است مشکل خاصی نداشته باشند.

فتاح از اعطای ۱۳۵ هزار فقره وام در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال امیدواریم این میزان به ۲۰۰ هزار فقره وام افزایش یابد که پیش بینی می‌شود افراد تحت پوشش با دریافت این تسهیلات ظرف مدت سه سال خودکفا شده و با اشتغالزایی متاثر از اعطای تسهیلات از چرخه حمایتی امداد خارج شوند البته در برخی موارد ممکن است به دلیل مخاطرات اقتصادی، این مدت افزایش یابد.

وی افزود: طی دو سال و نیم گذشته با دریافت تسهیلات اشتغالزایی بالغ بر ۲۴۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی امداد خارج شده اند و ظرفیت خالی ایجاد شده است که توانستیم طی دو ماه گذشته بالغ بر ۸۰ هزار خانوار را که در شرایط اقتصادی موجود کشور دچار مشکل شده اند به چرخه حمایتی امداد وارد کنیم و در نظر داریم برای شهریورماه نیز ۵۰ هزار خانوار جدید را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: با همکاری مجلس و دولت در اجرای تبصره ۱۴، از مهرماه سال جاری تعداد افراد منتظر در نوبت جهت قرار گرفتن در تحت پوشش کمیته امداد به حداقل خواهند رسید و میزان دریافتی مستمری بگیران نیز در سال جاری ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

وی به توافق صورت گرفته با دولت اشاره کرد و افزود: از شهریورماه سال جاری توزیع سبد کالا در سطح وسیعی برای مددجویان امداد و بهزیستی صورت خواهد گرفت و برای چند دهک بالاتر با نظر مساعد رئیس جمهور مقادیر بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

فتاح در ادامه گفت: ظرف دو ماه آینده صف دریافت وام ضروری در کمیته امداد تا سقف ۵۰ میلیون ریال و نیز صف جهیزیه برای نیازمندان نخواهیم داشت.

وی در خصوص جشن عاطفه‌ها نیز گفت: این جشن در دو مرحله برگزار می‌شود که در مرحله اول در ۱۵ و ۱۶ شهریورماه در مراکز نیکوکاری اجرا می‌شود و تا قبل از آغاز سال تحصیلی کمک‌های جمع آوری شده در بین دانش آموزان نیازمند که حدود ۳۱۰ هزار نفر هستند توزیع خواهد شد.


فتاح افزود: از منابع دولتی و امدادی نیز برای تامین مایحتاج دانش آموزان استفاده خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده همه دانش آموزان نیازمند حداقل تا سقف ۱۰۰ هزار تومان مایحتاج تحصیلی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مرحله دوم نیز در ۱۱ مهرماه در مدارس کل کشور با توزیع پاکت‌هایی بین دانش آموزان برگزار و درآمد حاصله نیز از طریق مدیران مدارس بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع می‌شود.

رئیس کمیته امداد در خصوص آخرین کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز گفت: همکاری خوبی از سوی دولت با کمیته امداد برای کمک به زلزله زدگان صورت گرفت. مسکن حدود ۳۰۰۰ خانوار نیازمند بازسازی کامل بود و مابقی خانوار‌ها می‌توانستند با ترمیم جزئی اقدام به بازسازی واحد‌های مسکونی کنند، اما دولت پذیرفت که همه واحد‌های مسکونی بالغ بر ۵۴۰۰ واحد با دریافت وام بلاعوض از سوی دولت بازسازی و احداث شود.

وی از افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از مددجویان خبر داد و افزود: ۲۰۰۰ واحد دیگر تا پایان مهرماه آماده سکونت خواهند بود و تا پایان سال ساخت اکثر واحد‌های روستایی تکمیل خواهد شد.

فتاح از روند مطلوب بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه با مصوبه دولت در هفته گذشته سقف وام و کمک بلاعوض برای واحد‌های شهری و روستایی افزایش یافت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان