تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
واعظی در جمع خبرنگاران

رییس جمهوری هفته اول مهرماه به نیویورک می‌رود/ موضع آیت‌الله جنتی برای من عجیب بود

رییس دفتر رییس جمهوری از سفر دکتر «حسن روحانی» به نیویورکبرای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته اول مهرماه خبر داد.

رییس جمهوری هفته اول مهرماه به نیویورک می رود/ موضع آیت‌الله جنتی برای من عجیب بود

رویداد۲۴ «محمود واعظی» روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر طبق سال های گذشته تعدادی ملاقات با روسای کشورها و سخنرانی در سازمان ملل پیش بینی شده است.
وی افزود: این سفر ارزان ترین و سریع ترین راه است تا با تعداد زیادی از روسای کشورها درمورد مسائل دو جانبه و بین المللی تبادل نظر کنیم.
وی به سخنان روز گذشته رییس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله جنتی گفته اند که برخی به نیویورک می روند تا با ترامپ ملاقات کنند، این موضوع برای من عجیب بود.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: ممکن است هر کسی در کوچه و بازار چنین حرفی بزند ولی این که رییس مجلس خبرگان رهبری صحبتی مطرح کند که هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ وقت هم مطرح نبوده است برای من جای تعجب دارد.
واعظی همچنین گفت: از همه بزرگان کشور می خواهم وقتی می خواهند سخنرانی یا مصاحبه کنند، بیشتر بررسی کنند تا مطالبی که می گویند را مردم بیشتر باور کنند.
وی درباره برنامه دولت برای تامین سبد حمایتی نیز گفت: درمورد سبد حمایتی عصر امروز با حضور رییس جمهوری جلسه ای برگزار و این موضوع را نهایی می کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادات از عملکرد سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه یک گروه سیاسی بیانیه می دهد که خودش هم کار سیاسی می کند و نه اطلاع آنچنانی دارد و نه از این که بین سازمان ها و وزارتخانه ها با برنامه و بودجه چه می گذرد، اطلاعی ندارد، درست نیست.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: ما نباید با فردی که این هم زحمت کشیده و پنج سال گذشته را با همه محدودیت هایی که بودجه کشور و با وجود تحریم ها که قبل از برجام وجود داشت از روی ملاحظات سیاسی حمله کنیم، این منصفانه نیست.
واعظی اضافه کرد: به جای توجه به بیانیه ها، شما می توانید از وزیران و مسئولان دستگاه ها سوال کنید، با توجه به این که در جریان مسائل و محدودیت ها هستند حق را به سازمان برنامه و بودجه می دهند که می تواند بودجه را تا یک سال ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش محمد باقر نوبخت و معاونین و همکاران سازمان برنامه و بودجه این است بودجه ای که توسط مجلس تصویب شده تا آخر سال به همه دستگاه ها تخصیص بدهند تا امورات خود را پیش ببرند. طبیعی است که همه راضی نیستند اما به هر حال این طور نیست که این سازمان تبعیضی بین دستگاه ها قائل شود.
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره تامین مایحتاج اولیه مردم گفت: اولویت ما این است که نیازمندی های جدی مردم در نظر گرفته شود و در طرح جدید هم برای 25 قلم کالا، ارز چهار هزار و 200 تومانی پرداخت شد تا قیمت نیازمندی های روزمره مردم بالاتر نرود.
واعظی ادامه داد: این اقلام بیشتر ارزاق است و امروز درباره آن تصمیم گیری می کنیم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه را اعلام می کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان