تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای ویژه دانشجویان یک نمایش، سفر جمعی از مستندسازان به کرمان، الهام حسین‌زاده مهمان سینما آینده و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. نمایش «او» به کارگردانی آرش دادگر روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور ویژه دانشجویان علاقه‌مند به تئاتر روی صحنه می‌رود.
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
رویداد۲۴ این اثر نمایشی امروز یکشنبه ۱۸ شهریور با تخفیف ۵۰ درصدی و روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور نیز با تخفیف ۳۰ درصدی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.
دانشجویان علاقه مند می‌توانند از طریق سایت فروش تیوال یا حضور در گیشه تماشاخانه ایرانشهر از این تخفیف در خرید بلیت بهره مند شوند.
نمایش «او» که نوشته مهدی تاج الدین است با کارگردانی آرش دادگر در ۲ نوبت ۱۹ و ۲۱ به صحنه می رود.

سفر مستندساران به معدنی در کرمان

جمعی از مستندسازان سینمای ایران همراه با مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، صبح روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۹۷ با سفر به سیرجان کرمان، از معدن سنگ‌آهن گل‌گهر بازدید می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این دومین برنامه‌ی بازدید مستندسازان از معادن کشور است که با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اجرا می‌شود. پیش از این، جمعی از مستندسازان از معدن مس سونگون تبریز بازدید کرده بودند.
این بازدید جهت آشنایی مستندسازان با فعالیت‌های مرتبط با معادن کشور صورت گرفته و قرار است این برنامه در ماه‌های آینده با حضور سایر مستندسازان و در معادن دیگر ایران ادامه یابد.
سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد؛ مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرتضی رزاق‌کریمی؛ قائم‌مقام و معاون مستند مرکز گسترش، حسین منصوری؛ مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،محمدرضا بهشتی منفرد؛ مدیر امور مجامع و جشنواره‌های مرکز، شهنام صفاجو؛ مدیر روابط عمومی مرکز، به همراه مستندسازانی نظیر فرهاد ورهرام، آرش اسحاقی، آرش لاهوتی، آزاده موسوی، زینب تبریزی، محبوبه هنریان، محمدرضا وطن‌دوست، معین کریم‌الدینی، پژمان مظاهری‌پور، علیرضا حسینی، بهروز ملبوس‌باف، سودابه مجاوری، سودابه باباگپ، علی شیلاندری،مریم حق‌پناه، معصومه کیانی، مهدی اسدی، روح‌الله مولوی، محسن سخا،حامد سعادت،مظفر حسینخانی هزاوه و هاشم مرتضویان در برنامه‌ی بازدید از معدن سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان حضور دارند.
در سفر قبلی نیزرهبر قنبری، سعید رشتیان،محمدحسن دامن‌زن،مهدی باقری، مرتضی پایه‌شناس، فتح‌الله امیری، رضا خوشدل‌راد، محسن خان‌جهانی، الله‌کرم رضایی‌زاده، سیدمحمدصادق جعفری، کوروش عطائی، پگاه آهنگرانی، مریم سپهری، مژگان صیادی، معصومه نورمحمدی و هانیه یوسفیان، از معدن مس سونگون تبریز بازدید کرده بودند.

جدیدترین خبر از «کمدی الهی؛جلد برزخ»

در حالی که تمرین‌های نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی برای اجرا از اول مهرماه ادامه دارد،«امین میری» و «اما تورمن» به ترکیب بازیگران این نمایش اضافه شدند.
در جریان تمرین‌های نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» تازه‌ترین اثر ابراهیم پشت‌کوهی،که از آغاز مهر در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود،«امین میری» و «اما تورمن» به گروه بازیگران اضافه شدند. این نمایش با اقتباسی آزاد از «کمدی الهی»، اثر سترگ دانته، شکل گرفته است.
امین میری، از کارگردانان و بازیگران عرصه تئاتر و سینما، پیش از این اجرا و بازی در نمایش‌هایی مثل «شلتر»،«ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» و «آبی مایل به صورتی» و فیلم‌های «کوچه بی‌نام»،«عصبانی نیستم»،«آینه‌های روبه‌رو» و «بادیگارد» را بر عهده داشته است. همچنین «اما تورمن»، ‌بازیگر آمریکایی است که با فیلم‌هایی نظیر «بتمن و رابین»،«بیل را بکش ۱ و ۲» و «داستان عامه‌پسند» در عرصه جهانی شناخته شده و در نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به صورت ویدیو حضور خواهد داشت.
در حال حاضر، امین میری،‌ مجید کشاورز، بهنام پانیزه و اما تورمن، بازیگران «کمدی الهی؛ جلد برزخ» هستند.
دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: گاتا عابدی (مشاور شخصیت‌شناسی آرکی‌تایپی)، حسن جودکی (مجری طرح)، الهه برادران (دستیار و برنامه‌ریز)، مرجان پورمحمودی (منشی صحنه)، ابراهیم پشت‌کوهی (طراح صحنه و نور)، مقدی شاهمیریان (طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور (آهنگساز)، فرآواز فروردین (خواننده)، الهه حاجی‌زاده و احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط‌عمومی و امور رسانه)، ساناز دریایی (عکاس و طراح پوستر).
ابراهیم پشت‌کوهی پیش از این نمایش «کمدی الهی؛ جلد دوزخ» را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.

الهام حسین‌زاده مهمان سینما آینده

الهام حسین‌زاده مهمان ویژه و کارشناس چهاردهمین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، «سینما آینده» خواهد بود.
الهام حسین‌زاده کارگردان فیلم کوتاه، مهمان ویژه چهاردمین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، «سینما آینده» است. این برنامه روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه با نمایش سه فیلم کوتاه داستانی،یک فیلم تجربی و یک انیمیشن توسط انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران در محل سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
مستند «شبه»، فیلم‌های کوتاه داستانی «همسفر خاموش» و «جای دوست، جای دشمن» از جمله آثار الهام حسین‌زاده است. او ۱۳۷۳مشارکت در سمت‌های مختلف در ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند داشته است.
در چهاردهمین از فصل ششم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، فیلم‌کوتاه داستانی «همه آن چیزها» به کارگردانی شهرام میراب اقدم، فیلم داستانی «دریازدگی» به کارگردانیحامد اصلانی، فیلم کوتاه تجربی «هراش» به کارگردانی آذین حمیدنیا، انیمیشن «شرکت» به کارگردانی پابلو پلدوری از آرژانتین و فیلم کوتاه داستانی «رکم» به کارگردانی محمدمقیم پوربیژنی به نمایش درخواهند آمد.
پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های ‌هر هفته ساعت ۱۸ در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی: تهران، خیابان خالداسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان چهارم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان که حضورشان در این سلسله برنامه‌ها آزاد و رایگان است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان