تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

هند تعرفه گمرکی 29 قلم کالای آمریکایی را افزایش می دهد

وزارت بازرگانی هند اعلام کرد مهلت ۴۵ روزه برای شرکت‌های آمریکا به پایان رسیده و دولت هند تعرفه‌های گمرکی برای ۲۹ کالای آمریکایی از جمله بادام، گردو و حبوبات را افزایش خواهد داد.
هند تعرفه گمرکی 29 قلم کالای آمریکایی را افزایش می دهد
رویداد۲۴ در روز دوشنبه به نقل از روزنامه 'اکونومیک تایمز'، مقامات هندی اعلام کردند، هند در ابتدا قصد داشت در ماه ژوئن (تیر) تعرفه‌های گمرکی کالا‌های آمریکایی را افزایش دهد، اما دهلی نو با امید پاسخ مثبت آمریکا به درخواست‌های این کشور، وضع تعرفه‌های گمرکی را ۴۵ روز به تعویق انداخت.

دراین حال تعرفه گمرکی گردو وارداتی آمریکا از ۳۰ درصد به ۱۲۰ درصد افزایش خواهد یافت، تعرفه‌های حبوبات از جمله لپه و نخود نیز از ۳۰ درصد کنونی به ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. هند همچنین تعرفه محصول عدس را به ۴۰ درصد خواهد رساند.

تصمیم هند برای افزایش تعرفه‌های گمرکی کالا‌های آمریکایی یک واکنش متقابل در برابر اقدام ماه مارس دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در وضع تعرفه‌های سنگین برای واردات آلومینیوم و فولاد از هند انجام می‌شود.

هند اعلام کرده است این اقدام آمریکا صادرات فولاد و آلومینیوم به ارزش ۱۹۸.۶ و ۴۲.۴ میلیون دلار این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

هند همچنین از آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل وضع این تعرفه‌های گمرکی شکایت کرده است.

دهلی نو سالانه محصولات آلومینیوم و فولاد به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار را به آمریکا صادر می‌کند.

صادرات هند به آمریکا در سال ۲۰۱۶-۱۷ به ارزش ۴۲.۲۱ میلیارد دلار برآورد شده است درحالی که واردات دهلی نو از آمریکا به ارزش ۲۲.۳ میلیارد دلار بوده است.
 
سایر کالا‌های آمریکایی که شامل تعرفه‌های بالاتر هند خواهند شد شامل اسید بوریک، اسید فسفریک، برخی محصولات پزشکی، آهن مسطح، برخی از محصولات مسطح فولاد ضد زنگ می‌شود.
 
اختلافات تجاری میان هند و آمریکا از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۶ ارزش تجارت دوجانبه دو کشور ۱۱۵ میلیارد دلار بود، اما دولت ترامپ می‌خواهد کسری ۳۱ میلیارد دلاری تجاری خود با هند را جبران کند و دهلی نو را برای تسهیل موانع تجاری تحت فشار قرار داده است.
 
هند که بزرگ‌ترین خریدار بادام آمریکایی است در ماه ژوئن تصمیم گرفت یک تعرفه ۲۰ درصدی برای واردات این محصول از آمریکا وضع کند به این ترتیب دهلی نو به جمع اتحادیه اروپا و چین پیوست که در مقابل اقدام ترامپ برای افزایش تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم واکنش نشان داده اند.
 
در همین حال هند پیشنهاد داده است که برای کاهش کسری تجاری، از آمریکا نفت خریداری کند.
 
آمریکا همچنین یکی از صادر کنندگان بزرگ سلاح به هند است و شرکت‌های آمریکایی به دنبال دریافت قرارداد‌های فروش جنگنده به ارزش میلیارد‌ها دلار می‌باشند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان