تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیرو‌های مسلح:

جوانان فعال در تشکل‌های اجتماعی ۶ ماه امریه سربازی می‌گیرند

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: جوانان فعال در تشکل های اجتماعی از سال آینده امریه می گیرند و می توانند 6 ماه آخر خدمت سربازی خود را با فعالیت در همان تشکل طی کنند.
جوانان فعال در تشکل‌های اجتماعی ۶ ماه امریه سربازی می‌گیرند
رویداد۲۴ سردار موسی کمالی اظهار داشت: ستادکل نیرو‌های مسلح به منظور بهره گیری از ظرفیت ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف همچون وزارت ورزش و جوانان اقدام به امضای تفاهم نامه با آن‌ها کرده است.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است جوانانی که در تشکل‌های مردم نهاد فعال هستند، از طریق وزارت ورزش و جوانان به ستادکل نیرو‌های مسلح معرفی شوند تا بتوانند ۶ ماه آخر دوره خدمت سربازی خود را امریه بگیرند. جوانان معرفی شده می‌توانند این مدت را در همان تشکلی که بودند، فعالیت کنند.

کمالی افزود: هم اکنون در حال تدوین ضوابط قانونی این موضوع در ستادکل نیرو‌های مسلح هستیم و پس از آن با همکاری وزارت ورزش و جوانان به دنبال تهیه ضوابط اجرایی امریه برای جوانان فعال تشکل‌های مردم نهاد خواهیم بود.

به گفته وی سربازان واجد شرایط از ابتدای سال ۱۳۹۸ می‌توانند از این امریه استفاده کنند.

سردار کمالی همچنین درباره تفاهم نامه ستادکل نیرو‌های مسلح با جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس این تفاهم نامه از ابتدای سال آینده تمام سربازان در بدو خدمت آموزش‌های امداد و نجات را در ۵۰ پادگان طی می‌کنند.

وی عنوان کرد: سربازی سبب ایجاد مهارت‌هایی در افراد همچون توانایی زندگی در شرایط سخت، استقلال از خانواده و تحمل دوری از آن‌ها می‌شود و در میان کسب این توانایی ها، مهارت‌های امداد و نجات وجود نداشت در حالی که این مساله ضرورت دارد.

وی گفت: سالانه ۴۰۰ هزار نیروی وظیفه می‌توانند از این مهارت‌های امدادی بهره‌مند شوند که اگر تعداد افراد دارای معافیت را نیز در نظر بگیریم جامعه هدف حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار نفر خواهد شد.

سردار کمالی افزود: طبق ماده ۳۹ خدمت وظیفه عمومی افرادی به خدمت اعزام می‌شوند که از نظر جسمی واجد شرایط باشند؛ در گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر در سال معافیت پزشکی دریافت می‌کردند که در حال حاضر این آمار به ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر رسیده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان