تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
فدراسیون والیبال

والیبال ساحلی ایران میزبان سه تور جهانی

سه شهر شمالی ایران از امروز (سه شنبه) میزبان سه دوره مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی با عنوان «کاسپین سریز» است.
والیبال ساحلی ایران میزبان سه تور جهانی
رویداد۲۴ فدراسیون بین المللی والیبال هر سال تور‌های جهانی در پنج سطح یک تا پنج ستاره برگزار می‌کند. ایران در سال‌های گذشته در جزیره کیش تور سه ستاره‌ای برگزار می‌کرد که با توجه به سطح بالای آن، نمایندگان ایران هیچ شانسی برای صعود به مراحل بالاتر نداشتند.
 
فدراسیون والیبال پس از تور جهانی سال گذشته، تصمیم گرفت شیوه کار خود را تغییر دهد و به جای یک تور سه ستاره، سه تور یک ستاره را میزبانی کند تا ورزشکاران ایران هم شانس بیشتری برای صعود به مراحل پایانی و حتی کسب قهرمانی داشته باشند و از سوی دیگر، هزینه‌های برگزاری مسابقات نیز کمتر شود.
 
برای این کار سه شهر بندر ترکمن، بابلسر و بندر انزلی در سه استان گلستان، مازندران و گیلان انتخاب شدند تا در فاصله کوتاهی، سه رویداد مهم برگزار شود؛ مسابقاتی که می‌تواند تاثیر زیادی در رشد والیبال ساحلی ایران داشته باشد.
 
تور جهانی بندر ترکمن از ۱۰ تا ۱۳ مهر با حضور ۱۵ تیم برگزار می‌شود. تیم‌هایی از ساحل عاج، تایلند (۲ تیم)، عمان (۲ تیم)، قزاقستان، جمهوری چک و ایران (۸ تیم) در این مسابقات شرکت می‌کنند.
 
تور بابلسر هم از ۱۷ تا ۲۰ مهر با حضور ۲۱ تیم برگزار خواهد شد. تیم‌هایی از ساحل عاج، تایلند (۲ تیم)، عمان (۲ تیم)، قزاقستان (۴ تیم)، جمهوری چک، اسلوونی، نروژ، لهستان و ایران (۸ تیم) در این مسابقات به میدان می‌روند.
 
سومین و آخرین تور از «کاسپین سریز» نیز از ۲۴ تا ۲۷ مهر با حضور ۲۶ تیم در بندر انزلی برگزار می‌شود. در این مسابقات تیم‌هایی از تایلند (۲ تیم)، عمان (۲ تیم)، قزاقستان (۴ تیم)، جمهوری چک، اسلوونی (۲ تیم)، نروژ، لهستان، روسیه، سوئد، ایتالیا و ایران (۱۰ تیم) شرکت می‌کنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان