تاریخ انتشار: ۰۶:۴۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

سقوط آزاد دلار در بندرعباس/فروشندگان به ۸هزار تومان هم راضی شدند

افرادی که تا چند هفته گذشته با هدف کسب سودهای بادآورده رو به خرید دلار داشتند با کاهش قیمت دلار در کشور، امروز برای فرار از زیان سعی در فروش دلارهایشان داشتند.
سقوط آزاد دلار در بندرعباس/فروشندگان به ۸هزار تومان هم راضی شدند
 

رویداد۲۴ با آغاز روند کاهشی قیمت ارز در بازار کشور، فروشندگانی که تا چند هفته گذشته نقدینگی خود را وارد بازار خرید و فروش دلار کرده بودند و سودای کسب سودهای بادآورده داشتند از صبح سه شنبه برای آنکه بیشتر متضرر نشوند اقدام به فروش کردند.
صرافی های بندرعباس، قشم، میناب و بندرلنگه از صبح سه شنبه تمایلی به خرید دلار نداشتند و اکثر افرادی که برای فروش دلار به صرافی ها مراجعه می کردند حتی به فروش دلار تا قیمت ۹ هزار تومان هم راضی بودند. در این بین برخی از فروشندگان دلار برای آنکه ضرر بیشتری نکنند با مبالغ ۸ هزار تومان هم راضی به فروش می شدند.

ارائه قیمتهای غیر واقعی به فروشندگان

با نزدیک شدن به ساعات پایانی معاملات بازار افزایش جمعیت و تلاش فروشندگان برای تبدیل ارز به ریال قابل توجه بود. نکته جالب در این بین نگاه فروشندگان ارز به قیمت های لحظه ای اعلام شده از سوی برخی دلالان در بازار بودند، دلالانی که تا روزهای گذشته در بازار خرید و فروش ارز میدان داری می کردند برای آنکه متضرر نشوند قیمت های غیرواقعی را به عنوان قیمت خرید اعلام می کردند.
عدنان فرشیدی یکی از مغازه داران مجتمع سیتی سنتر بندرعباس بیان داشت: از روز دوشنبه بسیاری از خریداران خانگی ارز به دلیل پیدا نکردن مشتری به سمت مغازه داران می امدند و سعی در فروش ارز به بازاریان را داشتند.

محمدی یکی از واردکنندگان لوازم خانگی عنوان کرد: بیشتر نیاز بازاریان و تجار هرمزگان درهم  و یوان است زیرا اکثر واردات ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین و تایلند انجام می شود و نیاز چندانی به دلار نداریم.
این تاجر بیان داشت: بسیاری از خریداران خانگی ارز در هفته های اخیر از روز گذشته فروشنده شده اند و به دلیل نبود مشتری چندان در بازار ارز استان، این افراد سعی دارند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دلارهای خریداری شده را به بازاریان بفروشند.
افراشته یکی از فروشندگان خانگی ارز، بیان داشت: من دانشجو هستم و زمانیکه وضعیت بازار ارز به افزایش بود برای آنکه در پرداخت شهریه دانشگاهی در ترم های آینده مشکلی نداشته باشم با پس انداز و فروش خودروی شخصی ام اقدام به خرید دلار کردم تا در زمان مناسب اقدام به فروش دلارها کنم.

هر دلار ۱۰ هزار تومان

وی افزود: متاسفانه دلارها را به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده بودم ولی امروز هیچ کس بیشتر از ۱۰ هزار تومان حاضر به خرید نبود و بسیاری از افرادی که روزهای گذشته خریدار بودند امروز حتی حاضر به معامله نبودند.
به گفته افراشته، در دانشگاه هم برخی از دانشجویان مانند من اندک سرمایه ای که داشتند به امید افزایش آن اقدام به خرید دلار و یورو کردند ولی امروز باید هر دلار را با ۳ هزار و ۵۰۰ تومان ضرر بفرشیم. حتی امیدی به افزایش قیمت دلار در روزهای آینده نداریم.
همراه افراشته، اظهارداشت: متاسفانه در بندرعباس مانند تهران و سایر کلان شهرها خریداری برای ارز نیست و اکثر بازاریان در بندرعباس فقط درهم، یوان و بات نیاز دارند و خریدار دلار نیستند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
1
1
چرا اینقدر دروغ میگین الان با قیمت 14000 تومان هم کسی فروشنده نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
1
1
نوشتن دروغ خیانت به این مملکت هست.با انتشار اخبار دروغ بازار و تولید را نابود نکنید.هر کس را ضی به فروختن دلار به 8000 تومان هست اتوبوس سوار شود بیاید یزد 14300 در صرافی های یزد بفروشد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان