تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

نرخ دلار در بدبینانه‌ترین حالت ۱۰ هزار تومان خواهد بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید در کنار دولت باشد، گفت: افرادی در این میان هستند که نگاه سیاسی و جناحی دارند حتی در زمان موفقیت نیز تلاش می کنند که جنبه های منفی آن را منعکس کنند.
نرخ دلار در بدبینانه‌ترین حالت ۱۰ هزار تومان خواهد بود
رویداد۲۴ «مهرداد بائوج لاهوتی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره حمایت مجلس از دولت و اینکه نمایندگان نباید نقش اپوزیسیون داشته باشند، گفت: مجلس باید در کنار دولت باشد. معنا ندارد که نماینده‌ای با دولت مسیر متفاوتی داشته باشد، اما این به معنی این نیست که انتقاد هم نداشته باشیم.

او بیان کرد: ما وکیل مردم و کنار دولت هستیم، بنده برای دکتر روحانی آبرویم را گذاشته ام و سخنرانی‌های زیادی برای حمایت از ایشان انجام داده ام.

لاهوتی با بیان اینکه همکاری به این معنی نیست که هیچ انتقادی نداشته باشیم، افزود: افرادی در این میان هستند که نگاه سیاسی و جناحی دارند حتی در زمان موفقیت نیز تلاش می‌کنند که جنبه‌های منفی آن را منعکس دهند.

نماینده لنگرود در مجلس در خصوص پایین آمدن نرخ ارز گفت: دولت سیاست‌های اشتباهی در این زمینه داشت و نباید وارد میدان می‌شد. دولت نباید در زمینه ارز دخالت می‌کرد، زیرا عرضه و تقاضا خود تعیین کننده نرخ ارز است.

او تصریح کرد: در همه دولت‌ها از جمله دولت‌های آقایان هاشمی و احمدی نژاد نرخ ارز تا سه برابر افزایش داشت. تصور من این است که در شرایط فعلی، نرخ دلار تا ۸-۹ هزار تومان کاهش می‌یابد و در بدبینانه‌ترین حالت روی ۱۰ هزار تومان متوقف می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دلار‌های خانگی نیز به بازار آمده و با ادامه این روند نرخ ارز تا ۹هزار تومان نیز پایین می‌آید، افزود: زمانی که دولت کالا‌های اساسی را تامین کند، مابقی نیاز‌ها متناسب با عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود، اگر رها کنیم روند بهتر خواهد شد، زیرا عرضه در شرایط فعلی، زیاد و تقاضا کم است و این خود سبب پایین آمدن نرخ دلار می‌شود.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان