تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ظریف:

ایران اشتیاقی به گفت: وگو با آمریکا ندارد/ مایل نیستیم سندی که ۱۲ سال بر روی آن کار کردیم را کنار بگذاریم

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که آمریکا مذاکره کننده قابل اعتمادی نیست و ایران اشتیاقی به گفت وگو با آن کشور ندارد.

رویداد24 ظریف در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره انگلیسی اظهار داشت: ما آنقدر‌ها هم مشتاق نیستیم که با او (دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا) دیدار کنیم، زیرا آمریکا شریک مذاکراتی قابل اعتمادی نیست.

وی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان مودت ۱۹۵۵ افزود: آن‌ها همیشه می‌گفتند که خواهان یک پیمان با ایران هستند. حالا به تازگی از تنها پیمانی که با آمریکا داشتیم خارج شدند، زیرا دیوان بین المللی دادگستری علیه آن‌ها رای داد.

این نشان می‌دهد که با این رئیس جمهوری و این دولت درباره هر چیزی مذاکره کنید، آن‌ها به آن پایبند نخواهند بود.

ظریف در خصوص برجام تاکید کرد: ما مایل نیستیم سندی را کنار بگذاریم که به طور کامل درباره آن مذاکره شده است؛ سندی که تقریبا دوازه سال برای ما وقت برد. دو سال و نیم مذاکره فشرده ایران و آمریکا. ما در مورد هر کلمه از سند ۱۵۰ صفحه‌ای مذاکره کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این مذاکرات فقط بین این دو کشور نبود بلکه میان ۶ کشور و اتحادیه اروپا هم بود و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم شد. اما رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت که از آن خارج شود. او می‌گفت: این توافق، چون تاییدیه سنا را ندارد می‌تواند آن را کنار بگذارد. اما او اشتباه می‌کرد، زیرا این یک قطعنامه شورای امنیت بود.

ظریف در مورد پیمان مودت خاطرنشان کرد: با این حال ترامپ از پیمانی هم خارج شد که تاییدیه سنا را داشت، زیرا دیوان بین المللی دادگستری علیه تحریم‌های آمریکا رای داده بود.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ظریف ، آمریکا ، مذاکره ، لاهه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
ترامپ گفته است برای حفظ توافق هسته ای 1.8 میلیارد دلار به تعدادی از افراد ایرانی در زمان اوباما پرداخت شده است.

وقتی یک کشور به اصطلاح ابرقدرت چنین مبلغی را به افرادی از یک کشور به صورت محرمانه می پردازد معنی ان این است که ان کشور به اصطلاح ابرقدرت یک نقطه ضعفی دارد که افرادی به این نقطه ضعف پی برده و با استفاده از این نقطه ضعف از ان کشور به اصطلاح ابرقدرت اخاذی نموده اند.
دلیلی که ترامپ این موارد را افشا می کند این است که می خواهد راه اخاذی را ببندد و به احتمال زیاد ترامپ خود به این نقطه ضعف در اینده ای نزدیک اعتراف خواهد کرد.

هیچ معنایی ندارد که یک ابرقدرت به افرادی از یک کشور جهان سومی باج بدهد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان