تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

فروش 100 میلیاردی محصولات دانش‌بنیان در البرز

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اعلام فروش 100 میلیاردی محصولات دانش‌بنیان در البرز گفت: مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی نمادی برای خودباوری در کشور است.
فروش 100 میلیاردی محصولات دانش‌بنیان در البرز
رویداد۲۴ عطاالله ربانی در افتتاحیه همایش معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که امروز چهارشنبه 18 مهرماه در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در کرج برگزار شد، ضمن خرسندی از میزبانی این همایش گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس تاکنون اهتمامی جدی در توسعه علم و فناوری کشور داشته است.

ربانی افزود: مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی یکی از نمادهای خودباوری در کشور است و تاکنون مدیران ارشد زیادی از آن دیدن کرده و به تلاش این مجتمع برای بومی‎‌سازی دانش فنی تاکید کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان البرز هم در کنار مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی مستقر شده است، گفت: جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری البرز را برای هم‌افزایی در کنار این مجتمع بنا نهاده است.

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با اشاره به پیشینه شکل‌گیری این مجموعه، اظهار کرد: ایده ساخت مجتمع از دهه 60 و در دو فاز مجزا شکل گرفت و ساخت و سازهای آن در اوایل دهه 70 در زمینی به مساحت 90 هکتار آغاز شد.

وی افزود: ایده اولیه برای ساخت این مجتمع بر این مبنا بود تا کارهای تحقیقاتی که امکان تجاری‌سازی دارند، در اینجا مستقر شوند.
ربانی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون 65 هزار مترمربع فضای ساخته شده، 23 هزار مترمربع فضای در دست ساخت، دو هکتار اراضی داروهای گیاهی، 16 هزار مترمربع گلخانه و سه پژوهشکده جهاد دانشگاهی در این مجموعه احداث و مستقر شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینها، سه بانک ژن مرکز ملی ذخایر ژنتیک، مرکز رشد زیست فناوری رویان و فارم تولید مثل حیوانات اصلاح نژاد شده نیز در این مجتمع مستقر شده است.

ربانی یکی از دستاوردهای مهم این مجتمع را دانش فنی ساخت دکل‌های حفاری عنوان و اعلام کرد: این مهم برای اولین بار در کشور توسط متخصصان این مجموعه عملیاتی شده است.

وی اهداف آموزشی و فرهنگی مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی را نیز مهم عنوان و خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای مستقر در این مجموعه میزبان دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای طی دوره‌های کارآموزی و ... هستند؛ ضمن اینکه در حوزه فرهنگی نیز رویدادهای مختلفی در این مجتمع برگزار می‌شود.

ربانی در ادامه به وضعیت پارک علم و فناوری البرز نیز اشاره و تصریح کرد: این پارک از سال 87 تأسیس شده و تاکنون 135 شرکت در آن مستقر شده تا البرز از این نظر در جایگاه پنجم کشور قرار گیرد.

وی از جمله فعالیت‌های این شرکت‌ها را در حوزه فنی مهندسی، کشاورزی، هنر، دامپزشکی، برق و ... عنوان و اعلام کرد: سال گذشته این شرکت‌ها 20 میلیارد تومان فروش محصول داشتند، اما این رقم در 6 ماهه ابتدایی امسال به 100 میلیارد تومان رسیده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان