تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

فاجعه شهری در میانه بوستان مادران!

رویداد۲۴-در اقدامی عجیب شرکت نوسازی عباس آباد تحت عنوان تعاونی مسکن بنا دارد بخش‌هایی از یکی از بوستان‌های عمومی شهر را به کارکنان خود واگذار کند!
این شرکت پنج قطعه از زمین‌های واقع در ضلع جنوب شرقی بوستان بهشت مادران با مشخصات ٣ قطعه ٣٥٠ متري، ٢ قطعه زمین ٤٠٠ متري و يك قطعه ٢٠٠ متري، جمعا به مساحت ٢٠٥٠ متر مربع را برای این کار در نظر گرفته است.
اولين قطعه در انتهاي كوچه عطار منشعب از خيابان جلفا پايين تَر از فرهنگسراي هنر  و در داخل محدودة پارك واقع است. این زمین به مساحت ٤٠٠ متر حصار كشي و تجهيز كارگاه شده است و ظرف امشب و فردا نسبت به قلع و قمع و قطع حدود ٤٠ تا ٥٠ اصله درخت با محيط بن ٦٠ الي ١٢٠ سانتی‌متری از انواع اقاقيا، كاج، زربين، سرونقره اي و ... اقدام خواهد شد.
نکته قابل توجه آن است که در هیچ کجای کشور چونین زمینی آن هم در قالب تعاونی مسکن به کارمند و کارگر تعلق نخواهد گرفت و به احتمال قریب به یقین، افراد دیگری در این موضوع ذینفع هستند!
اصالت سندهای مالکیت احتمالی نیز محلی از شک است، آخر چگونه برای اموال عمومی یک شهر سند مالکیت خصوصی صادر می‌گردد؟
واگذاری یک بوستان عمومی به تعاونی مسکن یک شرکت و ساخت و ساز در آن از جمله شاهکارهایی است که هر روز در برابر چشمان مدیریت شهری تهران رخ می‌دهد. فاجعه بار تر آن‌که به گفته اهالی محل جهت قسمت حصار كشي شده پروانه ساختماني ٧ طبقه توسط شهرداري منطقه ٣ تهران صادر گرديده است. این در حالی است که مدیران شهری به خوبی می‌دانند، رهبر معظم انقلاب نیز در مورد ممنوعیت ساخت و ساز در تپه‌های عباس آباد به عنوان ریه‌های مهم شهری تهران بزرگ توصیه اکید داشته اند!
در ادامه تصاویری مستند از این فاجعه در شرف وقوع شهری ارائه می‌گردد:



منبع:پایتخت
منبع: ایسنا
برچسب ها: فاجعه ، شهرداری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان