تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

نباید قبل از معرفی وزرا پیش‌داوری کنیم/ رای اعضای فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی، فراکسیونی خواهد بود

یک عضو فراکسیون امید گفت: قبل از معرفی وزرای پیشنهادی، پیش‌داوری و جوسازی علیه آن‌ها نباید صورت بگیرد. اما شاهد هجمه‌هایی هستیم. باید وزرای پیشنهادی در مجلس بررسی و ارزیابی شوند و بعدازآن اظهارنظر شود.
نباید قبل از معرفی وزرا پیش‌داوری کنیم/ رای اعضای فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی، فراکسیونی خواهد بود
رویداد۲۴ شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با انتقاد از پیش‌داوری در خصوص اسامی احتمالی وزرای پیشنهادی، گفت: اسامی وزرای پیشنهادی هنوز قطعی نشده‌اند، اما شاهد آغاز هجمه‌ها علیه وزرایی که احتمالاً معرفی می‌شوند، هستیم.
 
او با اشاره به انتقادات به معرفی شریعتمداری، ادامه داد: وزارت کار و وزارت صمت کارشان با هم یکی نیست هرچند که انتقاداتی وجود دارد، اما باید وزرای پیشنهادی را بعد از معرفی بررسی کنیم و پس‌ازآن اظهارنظر کنیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در نوسانات ارزی آقای شریعتمداری خیلی نقش ندارد. به ایشان دستور می‌دهند و ایشان بخشنامه می‌دهد. برای مثال صادرات را ممنوع می‌کنند و... این مصوبات از سوی سران سه قوه است و طبق قانون باید بخشنامه‌ها را وزارت بازرگانی بدهد و ایشان هم وزیر صمت هستند، این بخشنامه‌ها را ابلاغ می‌کنند.

بی‌مقدار گفت: باید وزرای پیشنهادی را در فراکسیون امید بررسی کنیم و سپس با توجه به نظر فراکسیون، نظرمان را مطرح کنیم. ما بدون ارزیابی در فراکسیون و اعلام نظر فراکسیون تصمیم نمی‌گیریم.

او گفت: باید مجلس وزرای پیشنهادی دولت را بررسی کند و با توجه به توانایی‌های آن‌ها نظر بدهد. آقای روحانی باید افرادی را معرفی کند که در این شرایط بتوانند کار کنند. اینکه چهره جدید معرفی شود حتماً باعث حل مشکلات نخواهد بود بلکه باید افرادی معرفی شوند که توانا باشند. باید افرادی معرفی شوند که شرایط کنونی کشور را درک کند و بتواند تصمیم‌گیری کند. وزرای پیشنهادی باید کاردان باشند و بتوانند از مشاوران خوبی بهره بگیرند.

این عضو فراکسیون امید تأکید کرد: پیش‌داوری قبل از بررسی وزرا درست نیست و نباید جوسازی کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان