تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

توصیه به فروشندگان آپارتمان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به فروشندگان آپارتمان توصیه کرد املاک خود را با نیت گران‌تر شدن احتکار نکنند چرا که حتی در صورت افزایش قیمت در آینده به دلیل نبود قدرت خرید بازار وارد فاز رکود شده و فروشندگان قادر به فروش واحد‌های خود نخواهند بود.

توصیه به فروشندگان آپارتمان

رویداد۲۴ مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت:به اعتقاد من کسانی که قصد خرید دارند اقدام کنند. به فروشنده‌ها نیز توصیه می‌کنم واحد‌های خود را بفروشند و با این هدف که مسکن گران می‌شود خانه را نگه ندارند؛ زیرا اگر قیمت‌ها بالا برود ممکن است در شرایط رکود نتوانند خانه خود را بفروشند.
 
آمار ارائه شده از سوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک نشان می‌دهد در مهرماه سال جاری قرارداد‌های تعداد خرید و فروش در کل کشور ۱۹ درصد افزایش داشته، اما در شهر تهران ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. قلی خسروی اظهار کرد: در مهرماه سال جاری ۵۹ هزار و ۲۵ فقره قرارداد خرید و فروش در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
وی افزود: در پایتخت، اما شاهد افت ۳۷ درصدی معاملات بوده‌ایم. مهرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۲ قرارداد خرید و فروش در تهران داشتیم. این رقم در مهرماه ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۸۱ مورد بوده است. خسروی همچنین با اشاره به وضعیت قرارداد‌های اجاره گفت: در کل کشور ۴۷ هزار و ۳۸۴ قرارداد اجاره در مهرماه به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. در تهران نیز ۱۵ درصد کاهش قرارداد‌های اجاره داشتیم.
 
در مهرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۴۰ قرارداد اجاره در تهران به امضا رسیده است. این رقم در ماه مشابه سال قبل ۱۵ هزار و ۸۴۱ مورد بود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران آمار قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در هفت ماه نخست امسال را نیز اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۳ هزار و ۶۶ مبایعه‌نامه (قرارداد خرید و فروش) در کل کشور به ثبت رسیده است. در زمان مشابه سال قبل این تعداد ۳۶۲ هزار و ۳۰۴ مورد بود که نشان می‌دهد قرارداد‌های خرید و فروش در کشور ۲۶ درصد افزایش داشته است.
برچسب ها: قیمت مسکن
نظرات شما
پیشخوان