تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷
آنالیز AFC از شکست پرسپولیس مقابل کاشیما:

افت رسن، پاشنه آشیل سرخپوشان

پس از برتری دو بر صفر کاشیما آنتلرز مقابل پرسپولیس در بازی رفت مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا، آن‌ها منتظر بازی برگشت هستند.
افت رسن، پاشنه آشیل سرخپوشان
رویداد۲۴ در بازی برگشت که به میزبانی ورزشگاه آزادی برپا می‌شود پرسپولیس تصمیم دارد حریف ژاپنی را شکست بدهد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در آنالیزی که صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازی رفت منتشر کرده آمار و ارقام نشان می‌دهد کاشیما بیشتر حریف را تحت فشار قرار داده و از کناره‌ها خطرسازی کرده است. دایگو نیشی بازیکن موثر در حملات قهرمان ژاپن بوده که تصویر زیر نشان می‌دهد بیشتر حملات آن‌ها از سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس شکل می‌گرفت.

گل اول کاشیما از حمله‌ای آغاز شده بود که از سمت راست خط میانی‌شان صورت گرفته و با پاس‌های دقیق در محوطه جریمه پرسپولیس به لئو سیلوا رسید تا او با ضربه‌ای تمام کننده دروازه سرخپوشان را باز کند. شوتو یاماموتو دیگر عنصر تهاجمی کاشیما بوده که البته همانند نیشی خطرناک نبود، اما بار مشابهی را در حرکات هجومی بر دوش داشت.
 
افت رسن، پاشنه آشیل سرخپوشان
جایزه کاشیما: غلبه بر دفاع پرسپولیس

پرسپولیس برای رویارویی با کاشیما سعی داشت فشرده بازی کند و بازی نزدیک به هم حملات کاشیما را دفع کند. طرح گرافیکی زیر نشان می‌دهد آن‌ها تا حدی هم موفق بوده‌اند. شماره ۲۲، نیشی، همانطور که مشاهده می‌کنید موقعیت مناسبی برای فرار از کناره‌ها داشت و شایات مصلح را بار‌ها به راحتی از پیش رو برداشته بود. در اکثر دقایق بازی تنها سه بازیکن پرسپولیس تنها در نیمه حریف بودند در مقایسه با ۶ بازیکن کاشیما.

افت رسن، پاشنه آشیل سرخپوشان
محو شدن نفوذ رسن

بشار رسن بدون شک بهترین بازیکن مسابقه رفت در نیمه اول بود. او در سراسر زمین حضور داشت و در حمله و دفاع کمک کرد. اما رسن در ۴۵ دقیقه دوم از جریان بازی خارج بود و پرسپولیس دو گل دریافت کرد. تاثیر رسن در نیمه اول را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

افت رسن، پاشنه آشیل سرخپوشان

با این حال حرکات موفق و پاس‌های کلیدی او در نیمه دوم به طور محسوسی افت داشت و قابل لمس بود.
 
افت رسن، پاشنه آشیل سرخپوشان
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان