تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷
با فرمان فرمانده نیروی دریایی ارتش صورت گرفت؛

الحاق دو زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دو زیر دریایی کلاس غدیر که به دست متخصصین داخلی کشور ساخته شده بود به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق و آماده انجام عملیات‌های محوله هستند.
الحاق دو زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش
رویداد۲۴ امیر دریادار حسین خانزادی صبح پنجشنبه در مراسم الحاق دو زیردریایی غدیر در منطقه یکم امامت نداجا با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش نقش تعیین کننده‌ای در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد، اظهار داشت: رژیم بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس گمان می‌کرد با کمترین زمان می‌تواند جشن پیروزی خود را در پایتخت برگزار کند، اما نیرو‌های دریایی در همان ابتدای جنگ توانستند به مدت ۳۴ روز نیرو‌های عراقی را در پشت دروازه‌های خرمشهر نگه دارد.

خانزادی با بیان اینکه اکنون ۴۰ سال است که تحریم‌ها بر ملت ایران وارد شده است، عنوان کرد: با تمام تحریم‌هایی که دشمن بر ایران وارد کرده است هیچ گاه با کمبود و بحران مواجه نشدیم و توانستیم در عرصه‌های مختلف پیروز و سربلند باشیم.

وی به توطئه‌های دشمنان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: انحراف یا توقف مسیر انقلاب ایران، هدف مستکبران از چهل سال پیش تا امروز است، اما با تدابیر مقام معظم رهبری و امام راحل هرچه جلو آمدیم ریشه‌های انقلاب محکم‌تر و مردم منسجم‌تر شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ استکبار جهانی یک جنگ نیابتی را از طریق رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی آغاز کرد. پشت پرده این جنگ، یک جنگ بسیار بزرگ ایدئولوژیک و اقتصادی بود.

وی اضافه کرد: آن زمان همه کشور‌هایی که در منطقه ما تحت‌الحمایه استکبار جهانی بودند، پشت سر ارتش بعثی قرار گرفتند، آن‌ها خیال می‌کردند با توجه به انقلاب تازه رخ داده در کشور، ساختار‌ها و نهاد‌های ایران علی‌الخصوص در بخش نظامی با تغییرات زیادی مواجه بوده و هنوز توانایی لازم را به دست نیاورده است. دشمن بعثی خیال می‌کرد یک روزه می‌تواند خرمشهر و آبادان را تصرف کند و سه روزه خوزستان را اشغال کند، اما شور و شعور رزمندگان ما این اجازه را به آن‌ها نداد.

وی با بیان اینکه امروز مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور کامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، اظهارداشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از نیرو‌های دریایی قدرتمند ارتش و سپاه برخوردار است که به طور همزمان و در تعامل یا هم امنیت مناطق دریایی کشور را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برقرار می‌کنند.

دریادار خانزادی با بیان اینکه ناو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و به منظور حمایت از کشتی‌ها در مقابل حملات دزدان دریایی حضور داشتند، اظهارداشت: ۵۷ ناوگروه ایران در منطقه اقیانوس هند حضور داشتند یعنی به طور میانگین هر ساله ۶ ناوگروه به این منطقه اعزام می‌شد؛ بنابراین باید گفت: تحریم برای ایران شوخی است.

وی خاطرنشان کرد: دهه سوم انقلاب دهه ساخت شناور‌های رزمی و تجهیزات نظامی سطحی و زیرسطحی است. در این دهه شاهد نمود خودکفایی در تسلیحات نظامی و رزمی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: فرآیند ساخت و ساز تجهیزات و ادوات که سالهاست در نیروی دریایی آغاز شده و وزارت دفاع به خوبی از آن حمایت می‌کند، به صورت سریالی ادوات مورد نیاز را در اختیار ما قرار می‌دهد.

دریادار خانزادی اظهارداشت: زمان الحاق ناوشکن جماران به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی غیر از کشور‌ها باور این تکنولوژی و توانمندی را در ایران نداشتند. برایشان سخت بود قبول کنند که ایران توانایی ساخت ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد و شلیک انواع موشک‌های پیشرفته را داشته باشد.

وی با اظهار اینکه ساخت ناوشکن اول کمی زمان برد، اما فروند‌های بعدی سرعت پیدا کرد، ابرازداشت: در ادامه ناوشکن جماران که از کلاس ناوشکن‌های موج هستند، ناوشکن سهند به زودی به نیروی دریایی جمهوری اسلامی تحویل خواهد شد و این ناوشکن به دست صنعتگران نیروی دریایی ساخته شده و کاملا بومی است.

به گفته امیردریادار خانزادی، ناوشکن سهند قابلیت حمل بالگرد و انواع تجهیزات و تسلیحات را دارد و بدنه این ناوشکن با سایر ناوشکن‌ها تفاوت دارد و کمک می‌کند که بازتاب راداری کمتری داشته باشد و در مجموع رانش آن کمی تغییرات ایجاد شده است.

وی افزود: علاوه بر ناوشکن سهند، اولین زیردریایی بومی کلاس فاتح را خواهیم داشت که طی ماه‌های آینده به نیروی دریایی ملحق خواهد شد. فاتح برای تهدیدات فرامنطقه‌ای یک سوپرایز و غافلگیری خواهد بود و منتظر الحاق این زیردریایی به نیروی دریایی جمهوری اسلامی باشند.

امیردریادار خانزادی تاکید کرد: امروز این ظرفیت را داریم که در بازه زمانی کمتر از دو سال ناوشکن بسازیم و تلاش می‌کنیم به زیر یک سال کاهش دهیم و قطعا ناوگان نظامی بومی ایران به طور صد در صدی در داخل ایران ساخته می‌شود.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان