تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

فصل جدید تقابل تهران و واشنگتن/ سپاه آزمایش موشکی ایران را تایید کرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه انجام یک آزمایش موشکی در روز‌های اخیر را تایید کرد. اظهارات او نشان می‌دهد منظور از آزمایش موشکی همان آزمایشی است که واکنش آمریکایی‌هایی را در پی داشت. پیش از این خبری دال بر اجرای چنین آزمایشی منتشر نشده بود.
تایید آزمایش موشکی مشکوک ایران/ پمپئو زودتر از مردم ایران خبر دار شد
رویداد۲۴ سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر آزمایش موشک بالستیک اخیر توسط ایران را تایید کرد و گفت: ما تست‌های موشکی‌مان را انجام می‌دهیم و این کار اخیر هم تست مهمی بود.
 
حاجی‌زاده درخصوص واکنش آمریکایی‌ها به این تست که از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور هم اعلام شد، گفت: این واکنش‌ها نشان می‌دهد که این موضوع برای آن‌ها بسیار مهم بود که فریادشان درآمد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ تا ۵۰ تست در سال انجام می‌دهیم، تاکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها نسبت به برخی از این آزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهند، نشان‌دهنده فشار به آنهاست.

دهم آذرماه، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران به‌تازگی یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعدد حمل کند.»

پمپئو در بیانیه خود مدعی شده که آزمایش موشک جدید ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است که این کشور را از هرگونه فعالیت در حوزه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای منع کرده است. این شامل آزمایش و استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک نیز هست.
 
وزیر خارجه ایران اما در پاسخ به پمپئو گفته بود: «در برجام آزمایش موشک برای ایران ممنوع نشده و قطعنامه 2231 هم صرفاً در مورد موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است، اما ممنوع نشده بلکه از ایران خواسته شده از این نوع موشک‌ها استفاده نشود.»
 
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز ادعا‌ی پمپئو را تکرار کرده و گفته بود تهدید از جانب ایران چند منظوره شده است.
 
جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا نیز این آزمایش موشکی را تحریک‌آمیز، تهدید کننده و تایید نشده در قطعنامه سازمان ملل خواند و گفت: لندن اعلام می‌کند که تهران باید این روند را متوقف کند.
 
۱۳ آذر به در خواست فرانسه و بریتانیا نشست محرمانه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل با محوریت آزمایش موشکی اخیر ایران برگزار شد.
 
پیش از این هیچ یک از مسئولان و مقام‌های نظامی کشور از اجرای آزمایش موشکی چیزی نگفته بودند و معلوم نبود منظور آمریکایی‌ها از آزمایش موشکی کدام آزمایش بوده است. رسانه‌های خارجی پیکان گمانه‌زنی خود را به سمت حمله موشکی انصارالله یمن (حوثی‌ها) به یک پایگاه ائتلاف سعودی در استان مأرب نشانه رفته و گفته‌ بودند شاید منظور پمپئو از آزمایش موشکی، این حمله موشکی گروه انصارالله که مورد حمایت ایران است، باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
خوب کردن که موشک آزمایش کردن ، آمریکایی ها و هم پیمانان اروپاییش و عربهای بزدل هم هیچ غلطی نمیتوانند انجام دهند،،ما باید کشور مون رو از نظر نظامی و قدرت دفاعی در بهترین سطح آمادگی قرار بدیم چون کفتار صفتها چشم طمع به آب و خاک ایران اسلامی دارن که البته آرزوشون رو به گور میبرند
نظرات شما
پیشخوان