تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

استقلال بازیکن جدید نمی‌خواهد

رضا رجبی معتقد است استقلال نیازی به خرید بازیکن ندارد.

استقلال بازیکن جدید نمی‌خواهد

رویداد۲۴ رضا رجبی درارتباط با خروج بازیکنان خارجی استقلال یعنی نیو مایر و الحاجی گرو گفت:«ببینید وقتی خود پیشکسوتان استقلال درباره این خریدها آقای شفر را مبرا می دانند و تمام تقصیرات را برگردن مدیریت باشگاه و عوامل غیر از کادر فنی می اندازند این اتفاقات رخ می دهد و اصلا چیزعجیبی نیست؛ اما نمی شود از این اشتباه به راحتی بگذریم تا تنها فشارش را مدیریت متحمل شود و این منصفانه نیست. امیدوارم از این به بعد مراقب این مسائل باشند تا دیگر شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.»

وی در ادامه افزود:« من معتقدم این دو بازیکن از لحاظ فنی در سطح پایینی قرار نداشتند؛ اما آن چنان در رسانه ها و مخصوصا شبکه های اجتماعی تحت فشار قرار گرفتند و یا از بس الحاجی گرو را با مامه تیام و یا نیومایر را با چباروف مقایسه کردند که این دو نفر نتوانستند در حد اندازه های خودشان ظاهرشوند.»

رضا رجبی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد:« به نظرم شفر یک مربی زیرک آلمانی است و کارش را خوب بلد است. این وظیفه رسانه هاست که از او در این باره و همچنین از بویان که از استقلال شکایت کرده است سوال شود؛ ولی از نظر من این اشتباه بزرگی بود که مقصرش وینفرد شفر است؛ اما باز هم با توجه به صحبت هایی که آقای خطیر انجام دادند کار خوب مسئولین باشگاه را نشان می دهد که بدون هیچ شکایتی این دو بازیکن را متقاعد کردند که از استقلال بروند. اگر واقعا این کار را انجام کرده باشند درود به شرفشان.» 

مدافع سابق استقلال همچنین بیان کرد:« امیدوارم که تشکیلاتی در باشگاه ها شکل بگیرد و آدم های فنی در این تشکیلات حضور پیدا کنند که از لحاظ فنی در رده بالایی قرار داشته باشند. ضمن اینکه وقت کافی برای این کار بگذارند تا درتصمیم گیری های فنی واقعا بتوانند تاثیر گذار باشند؛ البته فردا روز هم پاسخ گو باشند نه اینکه با یک سمت فرمالیته به همان تعبیر معروف علی پروین که زمانی از کمیته فنی به نام کشک نام می برد را حقیقت ببخشند.»

رضا رجبی با اعلام این که استقلال نیازی به خرید بازیکن ندارد گفت: «باید بپذیریم که استقلال در پست های گوناگون با ترافیک بازیکن مواجه است مثلا سه نفر دردفاع راست هستند و یا پنج مهاجم درتیم حضور دارند و یا دو دروازه بان بسیار آماده داریم. این نشان می دهد دریارگیری ها دقت نظر نشده است؛ اگر شفر بازهم بازیکن درخواست کرد این وظیفه کمیته فنی است که او را متوجه این مسائل بکنند. این راهم مد نظر قرار دهیم و فراموش نکنیم که هنر یک مربی بازی گرفتن از بازیکن هم هست.»

او همچنین در ادامه گفت:« من به عنوان کسی که پنج رده ملی فوتبال بازی کردم و ازآنالیز فوتبال شروع کردم و بعد به لیگ سه رفتم و در ادامه به فوتبال پایه رسیدم با تمام قدرت می گویم استقلال نیاز به بازیکن ندارد و این تیم برای رسیدن به موفقیت بیشتر از هر چیزی در درجه اول محتاج آرامش است. دردرجه دوم به تقویت روحی و روانی بازیکنان نیازمند است. به نظر من با بالابردن اقتدار مربی و مشخص کردن شرح وظایف مدیران و کادر فنی، رسیدن به قهرمانی دور از دسترس نیست و من حاضرم با مربیان تیم به مناظره بپردازم و به آن ها ثابت کنم که استقلال به بازیکن احتیاج ندارد و آن قدربه باشگاه فشار وارد نیاورند. مگر پدیده چه بازیکنانی دارد که به این زیبایی فوتبال بازی می کند دلیلش هم حضور یحیی گل محمدی در کلاس های پرو لایسنس است. با هم در این کلاس ها حضور می یافتیم و این را من می دانم که یحیی چقدر برای تیمش وقت می گذارد.»

وی همچنین در ارتباط با گل محمدی اشاره کرد:« یک نفر 50 را به 60 ارتقاء می دهد اما کسی هم پیدا می شود که 10 را به 100 می رساند. یحیی جزو آن دسته از افراد است که با بازیکنانی گمنام که شاید تا امروز کسی آنها را نمی شناخت در صف مدعیان لیگ برتر حضور دارد.»

رضا رجبی مدافع مستحکم سال های گذشته تیم ملی و استقلال گفت:« اگر مشاهده کردید که درابتدای لیگ استقلال دچار نوسان یا تزلزلی شده بود بدون شک برمی گشت به 25 روزی که شفر ترجیح داد به تفسیر جام جهانی در شبکه های تلویزیونی بپردازد و در تمرینات حضور پیدا نکند؛ اما او سعی کرد مشکلات را با فرافکنی از روی دوش خود بردارد و به نبودن تیام و چباروف و امید ابراهیمی ربط دهد در شرایطی که شفر هم باید مانند رییس باشگاه پاسخ انتقادات را بدهد. این را هم بدانید اگر کسی از شفر انتقادی می کند قصد تخریب شفر را ندارد چون این مربی باید به کار خودش در استقلال ادامه بدهد و انشالله امسال نتایج بهتری بگیریم.»
وی همچنین درباره مشکلاتی که بین بازیکنان دو تیم پر طرفدار پایتخت به وجود آمده نیز گفت:« بعضی از افراد اعتقاد دارند که بدنامی خیلی بهتر از گم نامی است و به هر قیمتی می خواهند جلوی چشم رسانه ها باشند. ببینید من هم سید جلال را خیلی دوست دارم و علاقه زیادی هم به سید مهدی رحمتی دارم.»

او درهمین ارتباط با خواندن جمله ای به صحبت هایش را ادامه داد: «لحظه ای بیش طول نمی کشد زخم های کهنه در دل آنها که دوستشان داریم ایجاد کنیم اما سالها طول می کشد تا بتوانیم آن را مرهم کنیم. این اوضاع فوتبال ما است که بدون تدبیر می آییم حرفی می زنیم و خودمان هم بعد از یک روز دیگر پشیمان می شویم بر فرض مثال مهرداد میناوند که یک پرسپولیسی است و من هم خیلی او را دوستش دارم دیشب با او صحبت کردم و به او گفتم تو توانمندی های داری که می توانی خیلی موثر تر باشی و چرا باید کاری کنی که کسی را برایت علم کنند تا آن حرف های زشت و زننده را بزند. بخشی را خودت مقصری و بخشی را جامعه بیمار ما که احترام هیچ کسی را نگه نمی دارد. در مورد رحمتی هم یادم می آید که به او گفتم تو که خادم اما رضا هستی چرا باید با امیر قلعه نوعی که یک روز مربی تو بوده است درگیر شوی؛ شاید آن روز از من ناراحت شد و الان هم توصیه ام به سید جلال و مهدی رحمتی این است قدر خودشان را بدانند و اگر بدانند نسل جوان ما با دیدن این تنش ها چقدر از فوتبال زده می شوند هیچ وقت این صحبت ها را نمی کردند. من از آن ها می خواهم با هم رفاقت کنند.»

وی درباره اعتراضات داوری هم گفت:« شما ببینید کدام تیم بیانیه در باره داوران نداده است. همه تیم ها اشکالات فنی خودشان را کنار گذاشته اند و همه کاسه کوزه ها را سر داوران مظلوم ما می شکنند و این دوراز انصاف است. سال هاست که دوربین را به جای این که روی خودمان بیندازیم روی دیگران زوم کرده ایم. تا وقتی به این نحو باشد نه خودمان رشد می کنیم و نه اجازه رشد به دیگران می دهیم. بدانیم آدم هایی بزرگ می شوند که دوربین روی خودشان باشد و بتوانند نظرات مخالف را بپذیرند و نقاط ضعفشان را پوشش دهند. بدانیم عشق مردم ایران همین فوتبال است.»

رجبی که در مراسم ختم ایرج دانایی فرد حضور یافته بود خاطر نشان کرد:« در مراسم ختم ایرج دانایی فرد واقعا از دیدن همه هم بازی هایم لذت بردم.» و با انتقاد از عدم حضور اینکه تمام کسانی از نسل فعلی فوتبال درمراسم ایرج دانایی فرد گفت:« چرا نباید بازیکنان استقلال با یک بازوبند مشکی در این مراسم حضور یابند در حالی که هم ایرج دانایی فرد بالاتر از او پدرش علی دانایی فرد که با 17 سال پر سابقه ترین مربی تاریخ باشگاه استقلال بوده است بر گردن استقلال حق زیادی دارند. علی دانایی فرد پسر ایرج که امروز در مسجد حضور داشت شاید چشم انتظار بازیکنان هم نسل خودش بود که به مسجد بیایند؛ اما متاسفانه کسی را از نسل خودش در مسجد ندید، اما از حضور کسانی مثل محمود خوردبین، دکتر کلانی، دکتر زاد مهر،‌کریم باقری ،ناصر محمد خانی لذت بردم و از همه آنها به نوبه خودم متشکرم.».

منبع: جام نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان