تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

وقت‌کشی در فرآیند قیمت‌گذاری خودرو/ تغییرات باورنکردنی قیمت خودرو از فرودین تا دی ماه ۹۷ +جدول

با توجه به افزایش نرخ ارز از ابتدای سال‌جاری، قیمت خودرو در بازار به تبعیت از آن روند افزایشی به خود گرفت وبا وجود کاهش نرخ ارز قیمت بسیاری از خودرو‌ها افزایش یافت.

تغییرات قیمتی خودرو از فرودین تا دی ماه ۹۷+ جدول

رویداد۲۴ ندا جعفری - با تشدید تحریم‌های بین‌المللی نرخ ارز به یکباره افزایش یافت و خودروسازان اعلام کردند زنجیره خودروسازی کشور با هزینه زیادی اقدام به تولید قطعه و خودرو می‌کند و قیمت‌هایشان نیاز به بازنگری دارد.

هر چند هفته گذشته عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از اعلام سیاست‌های وزارت صنعت در مورد قیمت خودرو در روز ۵ شنبه خبر داده بود اما محمد رضا نجفی منش به رویداد۲۴ خبر داده نرخ‌های نهایی شده خودرو، فردا اعلام خواهد شد.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان به رویداد۲۴ گفته تغییرات در کابینه دولت و روی کار آمدن آقای رحمانی به جای آقای شریعتمداری در وزارت صمت باعث تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید خودرو شد.

او می‌گوید: زیان خودروسازان هم اینک افزایش پیدا کرده و آنها مجبور شدند حدود ۳۷ درصد از نیروهای خود در این بخش را تعدیل کنند.

در هفته گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا با انتشار لیست جدید محصولات خود در دی ماه قیمت تعدادی از خودرو‌های خود را افزایش دادند که سازمان حمایت با ارسال نامه‌ای به آن‌ها اخطار داده است.

براساس نامه اخطاری سازمان حمایت به شرکت‌های خودروساز، هنوز قیمت‌های این دو شرکت با ضابطه‌های قیمت‌گذاری سازمان حمایت تطبیق داده نشده و بر همین اساس نباید اجرایی شود.

نجفی منش دلیل تعویق اعلام قیمت خودروها را مخالفت با نحوه قیمت‌گذاری جدید خوانده است. سبحانی فر نماینده مجلس گفته وزیر صنعت و معدن با وقت کشی، در ساماندهی وضع موجود تعلل می‌کند که این بی توجهی، نه به صلاح مصرف کننده و نه تولیدکننده است.

وقت‌کشی در فرآیند قیمت‌گذاری خودرو/  تغییرات باورنکردنی قیمت خودرو از فرودین تا دی ماه ۹۷ +جدول

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ننن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
از این معاونتهای سفارشی و بی خاصیت توقع بیشتر از این نمی توان داشت
نظرات شما
پیشخوان