تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
محمد غرضی:

آقای هاشمی طلبکار سیاسی داشتند/ در دولت هاشمی توانستیم حرف بزنیم

یکی از وزرای دولت آیت‌الله هاشمی گفت: آقای هاشمی از موقعیت دهه ۶۰ استفاده و به حرف کارشناسان و دولت بیشتر توجه می‌کرد، زیرا دولت در دهه ۶۰ بیشتر مسائل مربوط به جنگ را اداره می‌کرد.
آقای هاشمی طلبکار سیاسی داشتند/ در دولت هاشمی توانستیم حرف بزنیم
رویداد۲۴ «سیدمحمد غرضی» یکی از وزرای دولت آیت‌الله هاشمی، در خصوص «نقش رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سازندگی کشور» گفت:، چون از دهه ۶۰ تا ۷۶ در دولت بوده‌ام، می‌توانم بگویم که سازندگی وجهه اصلی انقلاب بود. در دهه ۶۰ توسعه بسیار وسیع و ارزان انجام می‌شد. همه شبکه‌های برق، آب، گاز و مخابرات که در برخی از آن‌ها من متصدی و یا ناظر بوده‌ام در دهه ۶۰، زیر بنای توسعه آن ایجاد و کشور خیلی خوب رشد کرد.

او ادامه داد: در آن موقع مدیران کم‌توقع و کم‌هزینه، کار‌های بزرگ را با مدیریت‌های ارزان انجام دادند. زمانی‌که آقای هاشمی به روی کار آمد، بستر آماده و مقداری از زمان جنگ گذشته بود و موقعیت کشور برای توسعه آماده‌تر بود. آقای هاشمی از موقعیت دهه ۶۰ استفاده و به حرف کارشناسان و دولت بیشتر توجه می‌کرد، زیرا دولت در دهه ۶۰ بیشتر مسائل مربوط به جنگ را اداره می‌کرد و ما کارشناسان توفیق چندانی در دولت نداشتیم و حرف اول را نظامیان می‌زدند. اما در دولت آقای هاشمی ما توانایی اینکه بگوییم کشور در صورتی اداره شود که توسعه زیربنایی شکل بگیرد، جا افتاد و توانستیم توسعه را شکل دهیم. آقای هاشمی مدافع ما بود. توسعه فیزیکی در دولت آقای هاشمی خوب بود، اما در توسعه نرم افزاری آن‌طور باید و شاید اقداماتی نشد، اما کشور توانست خودش را در سطح کسانی که می‌توانند کار‌های فیزیکی انجام دهند آن هم بدون اینکه به خارجیان محتاج باشند جا دهد.

غرضی در خصوص بازتاب صحبت‌های رئیس جمهور در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی گفت: همیشه دولت‌ها بدهکار می‌مانند. در این صورت مقداری تقسیم گناه می‌کنند، این‌ها لازمه سیاستمداری است. این واکنش‌ها را من تخریب تلقی نمی‌کنم این‌ها طلبکاری است. یک زمانی پیکان می‌ساختیم برای‌تان افتخار بود حالا پیکان ساختن نه تنها افتخار نیست بلکه عقب افتادگی هم محسوب می‌شود. طلبکاری لازمه ارتقاست. افراد زمانی که نامور می‌شوند طلبکار سیاسی هم پیدا می‌کنند. آقای هاشمی خیلی طلبکار سیاسی داشتند. حالا برخی تخریب می‌کنند و برخی هم تقدیر می‌کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هاشمی رفسنجانی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان