تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

کارکرد مکانیسم مالی اروپا؛ نفت در برابر یورو

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که در روزهای پیش رو مکانیسم اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا برای تجارت قانونی با ایران راه اندازی خواهد شد.

کارکرد مکانیسم مالی اروپا؛ نفت در برابر یورو

رویداد۲۴ دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند آغاز به کار این مکانیسم که به «اس پی وی»معروف شده، در روزهای آینده اعلام خواهد شد، اما راه اندازی موثر آن ممکن است به دلیل کار بر روی جزئیات باقی مانده؛چند ماه دیگر هم طول بکشد.

بر اساس این گزارش،«اس پی وی» که برای مصون مانده تجارت قانونی با ایران،پس از خروج ترامپ از توافق هسته ای و اعمال مجدد تحریم‌های علیه ایران، راه اندازی خواهد شد؛ در فرانسه ثبت و توسط آلمان اداره خواهد شد؛علاوه بر این دو کشور مهم اروپایی،بریتانیا هم در مدیریت این سازکار و کار نقشی را بر عهده خواهد داشت.

لودریان،وزیر خارجه فرانسه که در جمع اعضای کمیته روابط خارجی مجلس این کشور سخن می گفت؛اعلام کرد که این مکانیسم دور زننده تحریم های آمریکا برای تجارت قانونی با تهران باید در روزهای آینده اجرایی شود.

وی همچنین اعلام کرد که بر اساس این مکانیسم ایران، بخشی از پول نفت خود را به یورو دریافت خواهد کرد و همچنین خواهد توانست نیازهای اساسی خود را از این سه کشور اروپایی تامین کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان