تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی ایران از کی‌روش!

کارلوس کی‌روش سرانجام از تیم ملی رفت و از حالا به بعد باید ایران را بدون او تصور کرد.

درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی ایران از کی‌روش!

رویداد۲۴ با وجود جدایی کارلوس از ایران هنوز عده‌ای هستند که می‌گویند او بیشترین پول را گرفت و اصلاً چرا فدراسیون فوتبال باید اینقدر برایش هزینه می‌کرد؟ پیش از این بار‌ها نوشتیم درآمدی که کارلوس برای فوتبال ایران داشت، به مراتب بیشتر از پولی بود که از فدراسیون فوتبال دریافت کرد.

بعد از این انتقاد‌ها علی کفاشیان رئیس سابق و نایب‌رئیس اول فعلی فدراسیون سرانجام واکنش نشان داد و از این گفت که کارلوس کی‌روش رقمی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای فوتبال ایران درآمدزایی داشته است. به گفته کفاشیان پولی که به ایران رسیده، حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است.

کی‌روش علاوه بر سرازیر کردن پول‌های هنگفت به سمت ایران موفق شد تیم ملی را هم تبدیل به یک قدرت کند تا حتی اینفانتینو در مجمع سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مقابل رؤسای تمام کشور‌ها به تعریف و تمجید از ایران بپردازد. کفاشیان دیروز در مصاحبه خود گفت: «چه در زمان من و چه زمان مدیریت آقای تاج فوتبال از عملکرد کی‌روش ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته که ما از این درآمد ۱۵ الی ۱۶ میلیاردش را به خود این بازیکنان و بچه‌ها داده‌ایم و دلیل این انتقاد‌ها را نمی‌دانم چیست. مگر این پول را به ما داده‌اند؟ آقای کی‌روش از عملکرد خودش برای این فوتبال درآمدزایی کرده است. من این مسائل را با ریز و سند به شما می‌گویم. پول‌هایی که از فیفا، AFC و تبلیغات کسب کرده‌ایم، نشان می‌دهد این فوتبال به یک ریال بودجه دولتی نیاز ندارد. من که در این مدیریت فوتبال دیگر نخواهم آمد و نمی‌آیم ولی باید حقیقت را بگویم.»

ایران در زمان حضور کی‌روش دو بار به جام جهانی رفت که تنها پاداش هر دو صعود چیزی حدود ۱۸ میلیون دلار بود. در این بین ایران برای هر مسابقه در برزیل و روسیه هم رقمی به عنوان حق پخش و تبلیغات محیطی به دست آورد که این رقم هم ظاهراً چیزی حدود ۸ میلیون دلار بوده است. در کنار این‌ها تیم ملی به خاطر برد‌هایی که در مقدماتی دو جام جهانی و همین‌طور جام ملت‌ها داشت، پول‌هایی به جیب زد.

صعود ایران به نیمه‌نهایی هم باعث شد رقم قابل توجهی به فدراسیون فوتبال برسد. با دو بار صعود ایران به جام جهانی فوتبال ایران به رونق خوبی رسید و اسپانسر‌ها هم برای قرارداد با تیم ملی و فدراسیون رقم‌های چشمگیرتری را پرداخت کردند. حالا با این درآمدها، آیا فدراسیون فوتبال به خاطر پرداخت دستمزد به کی‌روش و پاداش به بازیکنان گناهکار است؟ کفاشیان جواب می‌دهد: «اگر هر درآمدی در این فوتبال کسب شده و پولی هم به آن‌ها رسیده، نوش جان‌شان.

آقایان و قهرمانان عزیز، فوتبال ورزشی است که خرج خودش را درمی‌آورد و یک ریال به بودجه دولتی نیاز ندارد. بودجه‌ای که دولت می‌دهد اصلاً در قبال هزینه‌های فوتبال چیزی نیست. تازه اگر حق پخش باشگاه‌ها و فوتبال داده شود، فوتبال نیازی به این رایزنی‌ها ندارد. فوتبال می‌تواند روی پای خودش بایستد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
حالااگه این پول به یک پزشک میدادن این پایین پونصدتا نظروتوهین به پزشکان بود
نظرات شما
پیشخوان