تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
رایزنی‌ها هنوز نتیجه نداده؛

پیگیری کمیته ملی المپیک برای دریافت ۱۸ درصد بودجه باقی مانده ۹۷

عدم تخصیص بخش باقی مانده بودجه کمیته ملی المپیک از محل اعتبارات سال جاری باعث شده تا رایزنی‎های دوباره‎ای از طرف مدیران این کمیته در سازمان مدیریت و برنامه انجام شود.

پیگیری کمیته ملی المپیک برای دریافت ۱۸ درصد بودجه باقی مانده ۹۷

رویداد۲۴ تا به امروز که یک ماه به پایان سال باقی مانده است ۸۵ درصد بودجه فدراسیون ها از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت شده است. این میزان پرداختی نسبت به بازه های زمانی مشابه بی سابقه است با این حال و با توجه به گذشت بیش از پنج ماه از آخرین پرداختی کمیته، تلاش هایی انجام شده تا بخش باقی مانده بودجه فدراسیون ها نیز در اختیارشان قرار بگیرد که البته هنوز به نتیجه نرسیده است. 

آخرین تخصیصی که از طرف دولت و از محل اعتبارات مصوب سال جاری کمیته ملی المپیک برای پرداخت به فدراسیون ها انجام شد، پیش از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی بود. از آن زمان تخصیص دوباره ای صورت نگرفته است و همین مسئله پیگیری های اخیر مدیران کمیته برای دریافت بخش باقی مانده بودجه را جدی تر کرده است. 

در همین زمینه و در راستای رایزنی های گذشته، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هفته گذشته دیدار دوباره ای با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت. از طرفی شاهرخ شهنازی و کیکاووس سعیدی دبیرکل و خزانه دار کمیته ملی المپیک نیز با حضور در محل این سازمان با مسئولان دفتر تلفیق و رئیس امور ورزش و جوانان دیدار کردند. 

نتیجه این دیدارها قول های مساعدی بوده که برای تخصیص ۱۸ درصد باقی مانده بودجه کمیته ملی المپیک طی دو سه هفته آینده داده شده است. 

کمیته ملی المپیک  از مجموع ۶۴ میلیارد بودجه مصوب خود برای امسال، تاکنون ۸۲ درصد آن را دریافت کرده و اینگونه ۸۵ درصد بودجه فدراسیون ها را در اختیارشان گذاشته است. این کمیته قصد داشت پیش از برگزاری مجمع عمومی و سالیانه خود میزان پرداختی به فدراسیون ها را به صد درصد برساند اما هنوز موفق به انجام آن نشده است. 

البته از میان فدراسیون ها، هستند فدراسیون هایی که صد درصد بودجه خود را از کمیته ملی المپیک دریافت کرده اند مانند کشتی؛ به همین دلیل این فدراسیون در مرحله جدید واریز بودجه از طرف کمیته به حساب فدراسیون ها، اعتباری دریافت نمی کند. 

در واقع سقف مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون ها و پرداخت بودجه به آنها ۲ میلیارد تومان بوده که فدراسیون کشتی آن را به طور کامل دریافت کرده است. 

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان