تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
نظر متفاوت یک نماینده درباره یک فرار مالیاتی:

پزشکان جز خوش حساب‌ترین افراد در پرداخت مالیات هستند!

در حالی که فرار گسترده مالیاتی پزشکان یک مسئله به اثبات رسیده است، اما یک نماینده مجلس معتقد است: صحبت از فرار مالیاتی پزشکان صحیح نیست چراکه پزشکان جز خوش حساب‌ترین افراد در پرداخت مالیات هستند!
پزشکان جز خوش حساب‌ترین افراد در پرداخت مالیات هستند!
رویداد۲۴ مالیات پزشکان از جمله مسائلی است که همواره حرف و حدیث‌های زیادی را برجا گذاشته و آمار و ارقام بالا و متفاوتی هم از میزان این فرار مالیاتی مطرح شده است. پیشتر نیز اقتصاد۲۴ در گزارشی با استناد به آمار و ارقام ارائه شده، فرار مالیاتی هر پزشک را ۸۸ میلیون تومان اعلام کرد. اخیرا نیز سید کامل تقوی نژاد رئیس کل پیشین سازمان امور مالیاتی به عنوان معاون جدید سعید نمکی، وزیر بهداشت منصوب شده است، اتفاقی که مشخص نیست به نفع پزشکان فرار کننده از مالیات تمام می‌شود یا بالعکس تیغ تیز مالیات را از سر این دست از پزشکان می‌گذراند و آن‌ها را مجبور به ارائه دقیق اظهارنامه مالیاتی می‌کند.

در همین زمینه احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فرار مالیاتی پزشکان و بررسی این موضوع در مجلس، گفت: در این زمینه ابهاماتی در جامعه به وجود آمده که نیاز است این موضوع به طور شفاف واکاوی شود.

وی با بیان اینکه پزشکان عموماً در دو بخش دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: عموم پزشکان در بخش دولتی فعال هستند و در بخش دولتی هم مثل کارمندان دولت، ماهیانه، مالیات‌شان کسر می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این در حالی است که بخش کمتری از این پزشکان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و این پزشکان هم، ماهانه لیست مالیاتشان را ارائه می‌‎دهند.

همتی با بیان اینکه پزشکان خصوصی یا در بیمارستان خصوصی مشغول به فعالیت هستند و یا در مطب، بیان داشت: پزشکان خصوصی در مطب‌های خود سرنسخه دارند و این سرنسخه‌ها به بیمه‌ها ارسال می‌شود و بیمه‌ها این سرنسخه‌ها را به سازمان مالیاتی ارسال می‌کنند، بنابراین در این راستا نباید ابهاماتی در پرداخت مالیات پزشکان وجود داشته باشد؛ البته درصدی از پزشکان ممکن است در بخش خصوصی فعالیت کنند و با هیچ‌کس هم قرارداد نداشته باشند و در بحث پرداخت مالیات هم، مشکلاتی داشته باشند، اما نباید این افراد را به طور کلی به جامعه پزشکان تعمیم داد.

وی تاکید کرد: طبق برخی از اظهارنظرها، برخی آمدند و حقوق و درآمد پزشکان دولتی و بخش خصوصی را جمع زدند و پس از آن، حرف از فرار مالیاتی پزشکان را مطرح کردند که این امر صحیح نیست چراکه پزشکان جز خوش حساب‌ترین افراد در پرداخت مالیات هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت و درمان درباره مشکلات بخش سلامت در سال ۹۸ و التهاب‌آفرینی به جامعه، گفت: شاید اگر این جمله را اصلاح کنیم و بگوییم که دشمنان می‌خواهند تا سال آینده برای ما سالی سخت باشد، بهتر است.

همتی با بیان اینکه تمامی مسئولان همه تلاش خود را در جهت کاستن از مشکلات به کار خواهند گرفت، تاکید کرد: مسئولان قصد دارند مردم در رویارویی با مشکلات به یک آمادگی ذهنی برسند، اما گاهی برخی اظهارنظرات باید حساب شده‌تر مطرح شود چراکه این مسئله می‌تواند جنبه مثبت داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم، اظهارداشت: در بسیاری از مواقع می‌توان از تهدیدات دشمن به عنوان فرصت استفاده کرد و در پی این فرصت‌سازی، امر تولید در کشور را تقویت کرد.

همتی افزود: قطعاً با توانمند کردن کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی می‌توانیم کشور قدرتمندی باشیم تا تهدیدات دشمنان کارساز نباشد.

همتی با اشاره به اثرگذاری تحریم‌ها به بخش سلامت و نگرانی وزیر بهداشت در این رابطه، گفت: آقای نمکی به دلیل اینکه از نیرو‌های سازمان برنامه و بودجه بودند دیدشان به مسائل کلی است و تنها بحث نگرانی در وزارت بهداشت را مطرح نکرده‌اند، اما واقعیت این است که علی‌رغم ادعای ترامپ و همفکرانش که گفته بودند ما در بحث لوازم پزشکی و دارویی ایران را تحریم نخواهیم کرد باید گفت: اتفاقاً این افراد به دنبال تحریم ایران در این بخش‌ها هستند و اتفاقاً هم، ما از دو سال پیش تمهیدات لازم را در این بخش دیده و مدنظر قرار داده‌ایم.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان