تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

انتخابات فدراسیون هندبال با طعم رابطه/ تایید صلاحیت‌ شائبه برانگیز

انتخابات فدراسیون هندبال درحالی چند روز دیگر برگزار خواهد شد که ابهاماتی در مورد این انتخابات وجود دارد.

انتخابات فدراسیون هندبال با طعم رابطه/ تایید صلاحیت‌ شائبه برانگیز

رویداد۲۴ پس از انتصاب محمدرضا داورزنی به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش آئین‌نامه جدید انتخابات رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در تاریخ چهاردهم شهریور سال گذشته ابلاغ شد. در این آئین‌نامه تغییرات محسوسی در نحوه ثبت‌نام و شرایط احراز داوطلبان لحاظ شده بود و بر اساس بند ۸ ماده ۶ آن دارا بودن سوابق قابل قبول مدیریتی گنجانده شد که شامل سابقه مدیریتی به مدت ۴ سال در نهادها، سازمان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی، دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه اشتغال در یکی از پست‌های مقامات کشوری موضوع ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری، مدیریت باشگاه‌های حرفه‌ای ورزش (بر اساس قانون منظور از ورزش حرفه‌ای تنها رشته فوتبال است)، دارا بودن ۴ سال سابقه مسئولیت انجمن‌ها ورزشی بانوان، دارا بودن سابقه مدیرکلی و همطراز آن، دارا بودن ۶ سال سابقه معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش، داشتن سابقه عالی در مدیریت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به مدت ۴ سال و داشتن سابقه مدیریت مراکز آموزش عالی به مدت ۴ سال بود.

با نگاهی گذرا به این آئین‌نامه به این نتیجه می‌رسیم که در بسیاری از انتخابات فدراسیون‌هایی که پس از ابلاغ این آئین‌نامه برگزار شده ردپای مهندسی انتخابات دیده می‌شود و بسیاری از تأیید صلاحیت‌ها و همین طور رد صلاحیت‌ها به صورت سلیقه‌ای بوده است.

قرار است انتخابات فدراسیون هندبال بیستم اسفند سال جاری برگزار شود و این در حالیست که تأیید صلاحیت برخی از کاندیداهای این فدراسیون با شائبه‌های زیادی همراه است. کاندیداهایی همچون علیرضا پاکدل و مرتضی غلامپور بدون داشتن شرایط کاندیداتوری توانستند صلاحیت مدیریتی خود را کسب کنند، صلاحیت‌هایی که بر اساس رابطه دوستانه رئیس سابق فدراسیون هندبال با داورزنی تأیید شده و این مسئله شائبه مهندسی انتخابات فدراسیون هندبال را بیشتر کرده است.

این که رئیس یک هیئت برای انتخابات یک فدراسیون تأیید صلاحیت شوند نشان دهنده این مسئله است که سلایق و روابط بیشتر از ضوابط بر انتخابات فدراسیون‌ها حکم‌فرماست. انتظاری که جامعه ورزش از مسئولان وزارت ورزش دارد این است که ضوابط در همه ابعاد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها پیاده شود تا کسانی که صلاحیت ریاست فدراسیون‌ها را دارند بتوانند پیروز انتخابات فدراسیون‌ها شوند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان