تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸

ایران، در دستور کار نشست گروه هفت

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد قرار است مقامات کشورهای عضو گروه هفت که کشورهای ثروتمند و پیشرفته جهانند قرار است درباره وضعیت پایبندی ایران به برجام در نشست این گروه صحبت کنند.
ایران، در دستور کار نشست گروه هفت
رویداد۲۴ وزارت خارجه آلمان اعلام کرد ایران امروز در دستور کار نشست گروه هفت در فرانسه قرار خواهد داشت.

هیکو ماس وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: ما همچنان معتقدیم به چارچوبی نیاز داریم که از عدم تولید اورانیوم توسط ایران اطمینان داشته باشیم. ما قرار است در این نشست درباره برنامه موشکی و نقش ایران در سوریه نیز گفتگو کنیم.
 
وزرای خارجه و دیپلمات‌های ارشد کشور‌های عضو گروه هفت شامل بریتانیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و آمریکا از روز جمعه در چارچوب نشستی با هدف زمینه سازی برای نشست سالانه این گروه دور هم جمع شده اند.
 
هدف از نشست‌های پاریس و دینَر آماده کردن زمینه برای اجلاس گروه هفت است که قرار است فرانسه ماه اگوست در شهر بیاریتز در جنوب غربی این کشور میزبانی آن را برعهده داشته باشد.
 
جان سالیوان معاون معاون خارجه ایالات متحده برای شرکت در نشست دو روزه وزیران خارجه گروه هفت، که از روز جمعه آغاز شده، در رأس هیئتی به فرانسه رفته است.
 
 
هفته گذشته وزیر خارجه ایران به نحوه کارکرد مکانیزم ویژه مالی اروپا که به عنوان ساز وکاری ویژه جهت دور زدن تحریمهای آمریکا و حفظ برجام از سوی اروپایی ها اراده شده بود انتقاد کرد و گفت اروپا اراده سیاسی لازم برای مقابله با تحریمهای آمریکا را ندارد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان