تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
رویداد ۲۴ می‌گوید:

سیل خوزستان باعث کاهش تولید نفت در غرب کارون نشد/ خطوط انتقال نفت خسارت ندیده‌اند

بیشترین آبگرفتگی‌های خوزستان در مناطق سوسنگرد و حمیدیه بود و میدان‌های نفتی میان سیل بند‌های متعددی قرار دارد که این آبگرفتگی‌ها مشکلی برای استخراج نفت بوجود نیاورده است.

سیل خوزستان باعث کاهش تولید نفت در غرب کارون نشد/ خطوط انتقال نفت خسارت ندیده‌اند

رویداد۲۴ ندا جعفری: بارندگی‌های نوروز امسال در شهر‌های مختلف کشور به ویژه در مناطق غرب و جنوب غربی ایران سیلاب‌های بی سابقه‌ای را به راه انداخت که تلفات جانی و مالی فراوانی به همراه داشت. در روز‌های اخیر، خروجی سد کرخه به ۲۵۰۰ هزار مترمکعب در ثانیه و سد دز به ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه افزایش داشته و باعث طغیان رودخانه‌های کرخه و دز شد.

پنج میدان نفتی مهم کشور شامل آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران، یاران شمالی و یاران جنوبی در منطقه هورالعظیم در مرز مشترک با عراق قرار دارند و خطر سیل برای این مناطق هم وجود دارد و در صورت افزایش ورود آب به منطقه هور، احتمال آبگرفتگی جاده‌ها و تاسیسات این منطقه نیز افزایش می‌یابد.

تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در این‌باره گفته است: وقوع سیلاب‌های اخیر، شرایط را برای ما سخت‌تر کرده اما با تلاش‌های انجام شده تاکنون این سیلاب‌ها باعث توقف یا افت تولید نشده و حفظ تولید نفت از میدان‌های غرب کارون در شرایط سیلاب و آب‌گرفتگی با سختی زیاد در حال انجام است.

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رویداد۲۴ در مورد سیلاب‌های اخیر و آبگرفتگی در هورالعظیم و مناطق مرزی با عراق می‌گوید: خوشبختانه این موضوع باعث کاهش تولید نفت در غرب کارون نشده است.

او ادامه می‌دهد: بیشترین آبگرفتگی‌های خوزستان در مناطق سوسنگرد، حمیدیه بود و میدان‌های نفتی میان سیل بند‌های متعددی قرار دارد که این آبگرفتگی‌ها مشکلی برای استخراج نفت بوجود نیاورده است.

او در خصوص میزان خسارت‌ها در خوزستان می‌گوید: هر چند براورد‌های اولیه‌ای صورت گرفته، اما هنوز نمی‌توان دقیق آن را اعلام کرد، زیرا هنوز بارندگی ها و سیل در جنوب ادامه دارد البته جاده های خاکی منطقه هور به علت سیلاب‌ها اخیر دچار تخریب و آبگرفتگی شده و خسارت دیده‌اند، اما خطوط انتقال نفت دچار خسارت و حادثه نشده‌اند.

شرفی می‌گوید: هر چند در این بحران توانستیم حجم عظیمی از آب را کنترل و مدیریت کنیم، اما خطرات همچنان ادامه دارد و مردم را به نقاط مرتفع انتقال دادیم و بسیاری از منازل مسکونی تخلیه شدند و اسباب و احشام آن‌ها نیز جا به جا شده‌اند. روستاییان اغلب برای جابه جایی مردد بودند و برای جا به جایی مقاومت می کردند و خودشان می‌گویند این حجم از سیل را تصور نمی‌کردند و تا دقایق آخر از خانه‌های خود خارج نمی‌شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان