تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

آخرین وضعیت تاسیسات نفتی هورالعظیم/ معاون شرکت ملی حفاری: احتمال توقف فعالیت در چاه‌های نفت وجود دارد

ممکن است کارکنان با افزایش آب تا اطلاع ثانوی ناچار به توقف کار شوند، اما هم اکنون با اقدامات گوناگونی به ایمن سازی چاه‌های نفتی اقدام کردیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:آب اطراف چاه‌ها را فرا گرفته، اما خطری تهدید نمی‌کند

رویداد۲۴ آخرین تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از منطقه هورالعظیم نشان می‌دهد تاسیسات نفتی به زیر آب رفته است. در برخی اخبار آمده بود که  بخاطر فشار وزارت نفت برای حفظ تاسیسات نفتی در غرب کارون و سوسنگرد و جلوگیری از ورود جریان آب به منطقه هور که منجر به وارد آمدن خسارت به مردم این مناطق خواهد شد.

وزارت نفت در بیانیه‌ای این فشار را تکذیب کرد و نوشت « تمام امکانات صنعت نفت در خوزستان برای کمک به هم‌وطنانی که در معرض خطر و آسیب قرار دارند تحت هدایت ستاد مدیریت بحران استان بسیج شده است، بلکه هرگز فشار و اراده‌ای مبنی بر حفظ تاسیسات نفتی (که البته آن هم متعلق به مردم است) به بهای وارد شدن خسارت و آسیب به مردم اعمال نشده و تصمیمی هم در این‌باره اتخاذ نشده و نخواهد شد؛ بنابراین همه شایعه‌ها در این باره به شدت تکذیب می‌شود.»

تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفته بحث‌های مطرح شده مبنی بر ممانعت نفت از هدایت آب سد کرخه به سمت هورالعظیم را به دلیل صیانت از تاسیسات نفتی درست نیست و هم‌اکنون بخش عمده هورالعظیم پرآب شده و ناگزیر برخی جاده‌های دسترسی تاسیسات نفتی نیز آسیب دیده‌اند.

او گفته با وجود این، شرکت متن به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، با سازمان‌های فعال در منطقه و شورای تامین و کمیته بحران استان همکاری تمام‌عیاری داشته و حتی این شرکت برای هدایت بهتر آب و کاهش شدت بحران، با همکاری نیروهای تلاشگر نظامی مستقر در منطقه نسبت به تقطیع و انفجار در برخی جاده‌های دسترسی خود اقدام کرده است.  

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه از سیلاب اخیر به عنوان «سیلاب هزارساله» یاد می‌شود، گفته است؛ با وجود گستردگی این سیل، تولید و توسعه در غرب کارون بی‌ وقفه ادامه دارد، البته در شرایطی سخت و طاقت‌فرسا.

یک سایت نفتی نیز روز گذشته نوشت: در بخش ایرانی هورالعظیم بیش از ۲۵۰ حلقه چاه نفتی مربوط به میادین آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی و ... وجود دارد و در شرایط فعلی در محاصره سیل رودخانه کرخه قرار دارند.

این نگرانی‌ها ناظر به این مساله است که با توجه به حجم عظیم سیل و تخریب جاده‌های دسترسی به چاه‌ها و خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز، بهتر است تولید از این چاه‌ها تا ایجاد شرایط ایمن متوقف شده و با توجه به کاهش تکلیفی ناشی از تحریم ها، در صورت نیاز نفت خام از سایر میادین کشور امن تامین شود.

فیلم زیر آب رفتن تاسیسات نفتی هورالعظیم

محمدرضا تاکایدی معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رویداد۲۴ در خصوص اخطار تهدید ۲۵۰ حلقه چاه نفتی در هورالعظیم می‌گوید: هر چند آب اطراف چاه‌ها را فرا گرفته است، اما بر اساس آخرین بررسی‌ها که امروز صبح صورت گرفت هنوز خطری برای چاه‌های نفتی این منطقه وجود ندارد.

او ادامه می‌دهد: هر چند ممکن است کارکنان با افزایش آب تا اطلاع ثانوی ناچار به توقف کار شوند، اما هم اکنون با اقدامات گوناگونی به ایمن سازی چاه‌های نفتی اقدام کردیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
نگرانی برای چاه ها نیست چون دریچه ها بر روی تراز دقیقی تعبیه شدن!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان