تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آیا روند صعودی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد؟/ مدیرعامل پیشین فرابورس: نقدینگی به سمت بورس هدایت می‌شود

جو مثبت حاکم بر بازار سرمایه در روز گذشته موجب شد ۵۳۲ نماد سبزپوش باشند و تنها ۱۳۲ نماد سهامداران خود را ناامید کردند و در رکوردشکنی شاخص کل نقشی نداشتند.

آیا روند صعودی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد؟/ مدیرعامل پیشین فرابورس: نقدینگی به سمت بورس هدایت می‌شود

رویداد۲۴ روز دوشنبه ۲۶ فروردین صعود تاریخی بورس رقم خورد به گفته کارشناسان بورسی قدرت نقدینگی بر دیگر عوامل اثرگذار غلبه کرد و چاشنی رشد حدود ۳ درصدی شاخص کل سهام شد.

در این روز بیش از ۱۲۸۵ میلیارد تومان نقدینگی در میان فعالان بورسی جابه‌جا شد. در این میان رشد دسته‌جمعی قیمت در گروه‌های مختلف و ترکیب یکدست تقاضا در سهم‌های بنیادی و غیربنیادی حاکی از قدرت نقدینگی داشت و نماد معاملاتی بانک تجارت پس از ثبت افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و توقف بیش از یک‌ماهه به گردونه معاملات بازگشت و همین موضوع سبب شد نقدینگی قابل‌توجهی در صف خرید «وتجارت» قرار گیرد.

تالارنشینان حافظ در این روز شاهد رکودشکنی تاریخی شاخص کل بودند. شاخص کل ۵۷۲۱ واحد جهش کرد که در تاریخ معاملات بازار سرمایه کم سابقه است و آخرین بار که رشد این چنینی رخ داد مربوط به ۲۱ شهریور ماه سال ۹۷ می‎شود.

به گزارش رویداد۲۴ شاخص کل تنها در ۶ روز کاری پیش از این توانسته بود بیش از ۵۷۰۰ واحد رشد کند که این ۶ روز در اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه سال ۹۷ بود. به این ترتیب، شاخص کل در ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۱.۵ درصد رشد کرده است.

در این روز شاخص کل رکورد زد و «وتجارت» از جهات گوناگون یکه‎تازی کرد و در بسیاری از پارامترها حرف اول را زد یشترین حجم معاملات همان‎طور که انتظار می‎رفت به نماد «وتجارت» اختصاص یافت. با داد و ستد ۴۱۳۲ میلیارد سهم «وتجارت»، رشد قیمت ۲۹ درصدی رقم خود و در قیمت ۴۵۴ ریال بازگشایی شد که به تنهایی ۶۰۲ واحد بر رقم شاخص کل افزود و موجب جهش بیشتر آن شد.

مصطفی امیدقائمی مدیرعامل سابق فرابورس در این باره رویداد ۲۴ می‌گوید: فضای بازار سرمایه در کل مثبت بود و اطلاعات سال گذشته شرکت‌ها با توجه به نرخ ارز مثبت ارزیابی شد.

او ادامه می دهد: با توجه به رکود در بازارهای دیگر به نظر می رسد نقدینگی به سمت بورس هدایت شود و بازار شاهد رونق های پیاپی باشد ضمن آنکه فعالان بورسی در حال ساماندهی وضعیت سهام هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان