تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سفیر ترکیه مطرح کرد:

محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه ایران/ امیدواری به نتایج مثبت سفر ظریف به آنکارا

سفیر ترکیه در تهران ضمن ابراز امیدواری از این‌که نتایج سفر وزیر امور خارجه ایران به آنکارا مثبت باشد در مورد اقدام آمریکا علیه سپاه نیز گفت: این مساله قابل قبول نیست و ترکیه هم چنین موضع‌گیری دارد.
محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه ایران/ امیدواری به نتایج مثبت سفر ظریف به آنکار
رویداد۲۴ دریا اورس در خصوص موضع دولت ترکیه نسبت به اقدام آمریکا علیه سپاه، اظهار کرد: هیچ کشوری اینگونه دخالت یک کشور دیگر را در مورد اینگونه مسائل قبول نمی‌کند. این‌که یک کشور ارتش یا سپاه کشور دیگری را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کند قابل قبول نیست. ترکیه هم در این مورد چنین موضع‌گیری را دارد.

وی تصریح کرد: در واقع اگر کشوری بخواهد ارتش سپاه کشور دیگری را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده و به لیست سیاه وارد کند عملی و شدنی نیست. ترکیه هم در این موضوع چنین موضع‌گیری را دارد.

سفیر ترکیه در تهران درباره‌ی محکوم کردن اقدام آمریکا نیز اظهار کرد: تاکنون به طور رسمی کشوری محکوم نکرده و هیچ کشوری هم تبعیت نکرده است به غیر از یکی دو کشور عربی و اسرائیل بقیه از آن استقبال نکردند.

این دیپلمات ترکیه در مورد سفر وزیر امور خارجه آمریکا، ادامه داد: با توجه به این‌که هنوز گزارشی به دست من نرسیده نمی‌توانم اظهارنظر کنم، اما ما با ایران روابط بسیار خوبی داریم و آقای ظریف و چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم دوستان خوبی هستند و تنها به این سفر‌ها اکتفا نمی‌کنند. به صورت تلفنی هم در ارتباط هستند و گاهی اوقات در کشور‌های ثالث هم با یکدیگر ملاقات دارند.

دریا اورس همچنین گفت: واقعا شانس بزرگی است که ما این دو بزرگوار یعنی آقای ظریف و چاووش اوغلو را در منطقه داریم که به دنبال استقرار صلح و ثبات هستند و به نفع مردم منطقه کار می‌کنند. امیدوارم نتایج بسیار مثبت و خوبی را از مذاکرات آقای ظریف در ترکیه داشته باشیم.

سفیر ترکیه در تهران همچنین در رابطه با روند مذاکرات آستانه هم اظهار کرد: مذاکرات آستانه ابتکار بسیار خوبی بوده که توسط سه کشور ایران، روسیه و ترکیه پیگیری می‌شود و تاکنون مذاکرات توانسته جنگ و درگیری را در سوریه کم کند البته مرز مشترکی با سوریه داریم و معتقدیم که مساله سوریه باید به دست نیرو‌های منطقه حل شود.

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق درگیری‌هایی که ایجاد شده بود بعد از آن آتش‌بس به خوبی صورت گرفت و ما امیدواریم افرادی هم که در ترکیه زندگی می‌کنند به منطقه خودشان برگردند و بعد از ایجاد یک قانون اساسی خوب و انتخابات صلح و ثبات در منطقه حاکم شود و مردم سوریه هم از دست تروریست‌ها نجات یابند.

اورس در پایان اظهار کرد: با توجه به این‌که برخی از این گروه در شمال سوریه تحرکاتی دارند و ما آن‌ها را گروه‌های تروریستی می‌دانیم که تهدیدی برای ترکیه هستند از این وضع ناراحت هستیم و این‌که گاهی اوقات عملیات نظامی انجام می‌دهیم به همین دلیل است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمدجواد ظریف
نظرات شما
پیشخوان