تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

مبلغ کمک‌ بلاعوض و تسهیلات بانکی ۴ درصدی برای کشاورزان سیل زده اعلام شد

معاون اول رئیس جمهور مبالغ کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت( ۴ درصدی) را برای کشاورزان سیل زده اعلام کرد.

مبلغ کمک‌ بلاعوض و تسهیلات بانکی ۴ درصدی برای کشاورزان سیل زده اعلام شد

رویداد۲۴ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه ای مشترک به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: هیئت وزیران در جلسه 98/1/28 به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه به استناد اصل 137 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- به منظور جبران خسارت‌های بخش کشاورزی در سیل فروردین ماه کلیه استان‌های خسارت دیده کمک‌های بلاعوض به شرح جدول زیر به لحاظ پوشش بیمه‌ای و واحدهای خسارت دیده از محل منابع مالی اختصاص یافته با رعایت مقررات مربوط توسط استانداری ذیربط به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود:


مبلغ فوق جهت احداث هر ایستگاه پمپاژ گروهی بزرگ با براداشت آب بیش از 100 لیتر در ثانیه بر اساس تصمیم ستاد بازسازی و نوسازی استان اقدام می‌شود.

7 مرغداری به ازای هر واحد صددرصد تخریب شده تا 200 میلیون ریال
تبصره: ارقام ردیف یک جدول این بند در هر هکتار زراعت آبی متناسب با نوع محصول و متوسط عملکرد در واحد سطح با تایید کارگروه بررسی و ارزیابی خسارت استان تا 30 درصد قابل افزایش است.

2- به منظور جبران خسارت یاد شده مبلغ 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد 4 درصد) با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل به شرح جدول زیر با معرفی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری ذیربط بین خسارت دیدگان به لحاظ پوشش بیمه‌ای واحدهای خسارت دیده و با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی خسارت دیدگان به بانک مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

تبصره 1- به آن دسته از اراضی و باغی و واحدهای تولیدی که بر اثر سیل و رانش زمین کاملا شسته شده و کاملا نابود شده‌اند، پس از بررسی میدانی به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تثبیت قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

تبصره 2- تامین اعتبار ساخت و بازسازی سردهنه‌های برداشت آب تخریب شده بر اساس نظر قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان صورت می‌گیرد.

3- پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات موضوع این تصویب نامه متناسب با درصد خسارت خواهد بود.

4- وزارت جهاد کشاورزی موظف است ظرف 2 هفته از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به تدوین دستورالعمل اجرای نحوه و چگونگی پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت موضوع بندهای یک و دو این تصویب نامه با هماهنگی وزارت کشور اقدام نماید.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان