تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

مبل‌ها راجع به شخصیت شماچه می‌گویند؟

طراحی داخلی خانه می‌تواند نکات زیادی را راجع به شخصیت افراد نشان دهد.

مبل‌ها راجع به شخصیت شماچه می‌گویند؟

رویداد۲۴ طراحی داخلی خانه می‌تواند نکات زیادی را راجع به شخصیت افراد نشان دهد. مثلاً اگر سالن پذیرایی پر از رنگ‌های شاد و پارچه‌های طرح دار و مبلمان راحت باشد می‌توانید حدس بزنید صاحب آن خانه فردی پر انرژی است که میهمان داشتن و سرگرم کردن آنها را دوست دارد. در مقابل اگر سالن پذیرایی ساده باشد و در آن تنها یک مبل مدرن و یک تلویزیون بزرگ به چشم بیاید می‌توان نتیجه گرفت فرد ترجیح می‌دهد اغلب اوقات تنها باشد. حال اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم مبل راحتی اتاق پذیرایی از مهم‌ترین اجزای آن است. چه بخواهید روی آن دراز کشیده و در تنهایی کتاب بخوانید، چه بخواهید با خانواده دور هم نشسته و تلویزیون تماشا کنید، این عنصر و انتخاب صحیح آن، نقش کلیدی در ایجاد فضای مورد نظرتان دارد. در ادامه چند سبک رایج مبل را بررسی می‌کنیم تا ببینیم هر کدام چه شخصیتی را به نمایش
می‌گذارند.

مبل مخملی: معمولاً مبل‌های مخملی برای القای حس فضاهای قدیمی طراحی شده‌اند. خرید این سبک مبل نشان می‌دهد حس نوستالژی را دوست دارید و از تلفیق المان‌های قدیمی و جدید لذت می‌برید. این مبل‌ها فضایی راحت‌تر و گرم‌تر ایجاد می‌کنند.
مبل با دسته‌های مکعبی: این مبل با وجود ابعاد کوچک، اثر بصری بزرگی دارد. این طرح انتخاب مناسبی است برای کسانی که دوست دارند روی مبل استراحت و مطالعه کنند. می‌توان مجله و کتاب‌ها، یا فنجان چای و قهوه را روی دسته‌ها قرار داد و فضایی لذت بخش ایجاد کرد.

مبل چرمی بزرگ: این مبل‌ها معمولاً برای خانواده‌هایی که فرزند دارند و زمان زیادی را در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و چاشت می‌خورند مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل چرمی این است که سختی‌های مراقبت از پارچه مبل را ندارند و برای افراد کم حوصله مناسب‌تر است.

مبل ساده با دسته‌های چوبی: این سبک انتخاب افرادی است که راحتی، زیبایی و سادگی را همزمان می‌خواهند. اگر در انتخاب مبل دقت کنید می‌توانید مبلی ارگونومیک و راحت داشته باشید که علاقه شما به طراحی‌های مدرن و ظریف اروپایی را نیز نشان می‌دهد.

مبل چسترفیلد: این مبل که ملهم از دوران ویکتوریایی طراحی شده و امروزه بسیار محبوب است، نشانگر علاقه به داشتن فضایی شیک و سنگین است. اگر این مبل را انتخاب کنید، در عین توجه به رویکردهای محبوب در طراحی، مبلی با دوام خواهید داشت که می‌توان آن را با انواع کوسن‌ها تزئین کرد. اما این مبل برای القای فضای راحت و گرم و صمیمی مناسب نیست.

منبع: ایران

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان