تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
شرکت آب و فاضلاب:

مخازن سد‌های استان تهران تا پایان اردیبهشت کامل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تا پایان اردیبهشت ماه امسال، مخازن کلیه سد‌های استان تهران به طول کامل پر از آب خواهد بود.
 رویداد۲۴  محمدرضا بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی از سد ماملو به شهر فرون آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: امسال به دلیل بارش‌های بسیار خوبی که در سطح استان تهران بالاتر از وضعیت نرمال پیش آمد، وضعیت ذخایر سد‌ها بسیار مطلوب است.

وی اظهار داشت: با اقدامات ستاد مدیریت بحران و مدیریتی که شرکت آب منطقه‌ای تهران با مطالعات میدانی در بالا دست سد‌ها از وضعیت انباشت برف انجام صورت داد، از پر شدن مخازن پیش از وقوع بارش‌های اواخر سال و اوایل امسال جلوگیری گردید که این امر باعث شد تا در زمان بارش ها، سیلاب کنترل و از بروز سیلاب در مناطق مختلف جلوگیری شود.

بختیاری با اشاره به اجرای طرح انتقال آب سد ماملو به فرون آباد پاکدشت اظهار داشت: با اجرای این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و به طول ۴ کیلومتر از خط اصلی انتقال آب سد ماملو به شهر تهران صورت گرفت، ۲۵ هزار نفر از شهروندان فرون آباد از آب سد ماملو برخوردار می‌شوند.

وی گفت::پیش از این، تمامی آب مورد نیاز شهر فرون آباد از محل سفره‌های زیر زمینی تأمین می‌شد که این امر EC آب را افزایش و آن را در حد لب شور قرار داده بود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران گفت: با بهره برداری از این پروژه، ۵۰ درصد از آب مورد نیاز شهر فرون آباد از سد ماملو تأمین شده و در اثر آن، EC آب از ۲ هزار و ۴۰۰ به زیر هزار کاهش خواهد یافت و از امروز مردم طعم شیرین آب را احساس می‌کنند.

وی تصریح کرد: با افتتاح مدول دوم تصفیه خانه هفتم سد ماملو، روستائیان شهر فرون آباد نیز از آب سد ماملو برخوردار می‌شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان