تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

واکنش کوثری به ماجرای پاسپورت پاکستانی

برخی منابع خبری تصویری از پاسپورت پاکستانی را نشر کردند و مدعی شدند این پاسپورت را در محل حمله پهپاد آمریکایی به خودرویی که به گفته پنتاگون حامل ملا اختر محمد منصور بوده پیدا کرده اند.
رویداد24- برخی منابع خبری تصویری از پاسپورت پاکستانی را نشر کردند و مدعی شدند این پاسپورت را در محل حمله پهپاد آمریکایی به خودرویی که به گفته پنتاگون حامل ملا اختر محمد منصور بوده پیدا کرده اند.

این منبع در ادامه گزارشش می افزاید: تصویری که روی این پاسپورت پاکستانی دیده می‌شود به تصویر موجود از ملا اختر محمد منصور شبیه است. به نظر می‌رسد که صاحب این پاسپورت در همان روز حمله پهپاد آمریکایی، از ایران به پاکستان باز گشته و این پاسپورت به نام "ولی محمد" صادر شده بود."

اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب ادعای فوق اظهار کرد: بدون شک جنایت‌هایی که القاعده و طالبان در قبال مردم کشورهای مختلف جهان انجام داده اند قابل بخشش و گذشت نیست و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره نسبت به سرکوب اقدامات تروریستی این گروهک ها واکنش جدی ای را نشان داده است.

وی افزود: اینکه برخی از رسانه های غربی سعی دارند پای ایران را به موضوع حمایت از گروه ‌های تروریستی همچون طالبان والقاعده بکشانند تنها یک بازی سیاسی است زیرا مواضع کشورمان در قبال اقدامات تروریستی به عنوان یکی از کشورهایی که افراد زیادی را بر اساس ترور از دست داده است مشخص است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به طور حتم پاسپورتی که در کنار خودرو ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان افغانستان پیدا شده است جعلی است و تنها به منظور فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران این اقدام از سوی دشمنان ما از جمله آمریکا صورت گرفته است.

علی اصغری//مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مقوله ترور مشخص است

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در طی دهه های اخیر حامی بزرگ گروهک‌های تروریستی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: دولتمردان آمریکایی در مقطع فعلی پی برده اند که دیگر نمی توانند در مقابله با القاعده ، طالبان و گروهک‌های تروریستی حرفی برای گفتن داشته باشند از این رو با توجه به اینکه منافعشان را در تعامل با این گروه ها از دست داده اند در صدد هستند تا از کشورهای دیگر در این حیطه استفاده کنند.

کوثری تصریح کرد: طرح مسئله حمایت ایران از گروه های سیاسی و تروریستی همچون القاعده و طالبان هیچ پایه و اساسی ندارد و فضا سازی و اقدامات آمریکا پیرامون این موضوع بر علیه کشورمان هیچ گونه نتیجه ای را در پی نخواهد داشت.

وی در پایان تأکید کرد: به طور یقین مشخص است که ایران هیچ گاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ترور و گروه های تروریستی حمایت نکرده و نمی کند و اجازه نمی دهد ابرقدرتهای جهانی علیه آن وارد عمل شوند.

منبع:میزان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان