تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

درآمد 30 میلیاردی باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی 2018

7 باشگاه ایرانی از درآمد فوتبال ایران از جام جهانی روسیه سهم داشتند.

رویداد۲۴ با انتشار درآمدهای تیم‌های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه از سوی AFC مشخص شد مبلغ 2.254.000 دلار یعنی حدود 30 میلیاد تومان به 7 باشگاه ایرانی که بازیکنانشان همراه تیم ملی در این رقابت‌ها بودند رسیده است.

طبق این جدول مبلغ ذکر شده بین باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان، سایپا، سیاه جامگان و پدیده تقسیم شده است و هر کدام به میزان نفراتی که در فهرست تیم ملی داشتند مبلغی از این پاداش را سهیم شده‌اند.

استقلال 11 میلیارد تومان
از استقلال مجید حسینی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی و پژمان منتظری راهی روسیه شدند و این تیم بیشترین نماینده را در تیم ملی و بیشترین سهم را از پاداش عنوان شده دارد. 840 هزار دلار که با احتساب 13 هزار تومان برای هر دلار می‌شود 10 میلیارد و 920 میلیون تومان.

پرسپولیس 8.5 میلیارد تومان
علیرضا بیرانوند و وحید امیری نماینده‌های پرسپولیس در جام جهانی بودند که حضور ثابتی در ترکیب تیم ملی داشتند و البته از چند بازیکن دیگر مثل طارمی هم سهمی به این باشگاه رسیده است. به همین دلیل سهم قابل توجهی از پاداش را با خود اختصاص دادند. 649 میلیون دلار که تقریبا میی‌شود 8.5 میلیارد تومان.

سایرین حدود 10 میلیارد تومان
سایپا در این رقابت‌ها مهدی ترابی را داشت و علی قلیزاده هم بازیکن رزرو فهرست بود و بابت آن حدود 3 میلیارد تومان درآمد داشته است. ذوب آهن هم تنها رشید مظاهری را در این رقابت‌ها داشته که بابت آن 3 میلیارد گرفته است. سیاه جامگان و پدیده یک نماینده مشترک در جام جهانی داشتند که محمدرضا خانزاده بود. سهم پدیده معادل 2 میلیارد و سیاه جامگان یک میلیارد بوده است. سپاهان هم مبلغی از احسان حاج‌صفی را بدست آورد که حدود یک میلیارد تومان است.
البته مشخص نیست این مبالغ به حساب باشگاه‌ها واریز شده یا نه چرا که مبادلات پولی به دلیل تحریم‌ها با مشکلات جدی مواجه است.

درآمد 30 میلیاردی باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی 2018

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان