تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

ارزش پول ملی پائین آمده، صنعت توریسم با تبلیغ «سفر ارزان» توسعه داده شود

جعفرزاده می‌گوید: جذب توریسم یک علم است و باید پرسید در ایران این علم چقدر فرا گرفته شده و چقدر سازمان گردشگری ما به این موضوع حساسیت نشان داده و توانسته افراد را در این راستا تربیت کند؟

در شرایط کنونی تقویت صنعت توریسم چه مزایایی برای کشور دارد؟

رویداد۲۴ محمد آیتی: چند دهه‌ای است که برخی کشور‌ها بطور ویژه و کارشناسی شده روی صنعت گردشگری کشور خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بواسطه همین دوراندیشی‌ها توانسته‌اند اقتصاد کشورشان را متحول کنند. امارات متحده عربی، ترکیه، تایلند، چین، آمریکا و فرانسه تنها نمونه‌هایی از کشور‌هایی هستند که در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی هدفمند موفق به بیشترین جذب توریست شدند. حال ایران که یکی از ۱۰ کانون مهم شکل‌گیری تمدن بشری در جهان به حساب می‌آید و به لحاظ آب و هوایی و اماکن دیدنی در یکی از بهترین شرایط قرار دارد سال‌هاست که کمترین بهره را از این فرصت اقتصادی برده و مطمئناً اگر متولیان این امر چه در گذشته و چه در حال، بیش از این به جایگاه کشور باور داشتند امروز اقتصاد مملکت تا این حد وابسته به نفت نبود و تحریم‌های بین‌المللی نمی‌توانست تا این اندازه شرایط معیشتی مردم را سخت کند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس دهم به رویداد۲۴ گفته: با شرایطی که اکنون کشور به لحاظ اقتصادی و محدودیت برخی منابع دارد، امکان که بتوانیم در بسیاری از حوزه‌ها سرمایه‌ای را ایجاد کنیم سخت است و یکی از راه‌های میان‌بر برای درآمدزایی و ارزآوری کشور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری و صنعت توریسم است.

وی افزود: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، سفر خارجی‌ها به ایران می‌تواند بیش از پیش برای آن‌ها مقرون به صرفه باشد و این وظیفه متولیان این حوزه است که تبلیغ این موضوع که ایران می‌تواند سفری ارزان برای توریست‌ها باشد را به بهترین نحو انجام دهند که اگر در این راستا موفق عمل کنیم، می‌توانیم ارز مورد نیاز خود را هم به دست آوریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از طرفی با فضای ایران هراسی که رسانه‌های غربی در دنیا ایجاد کردند اگر ما بتوانیم گردشگران بیشتری را نسبت به گذشته به ایران جذب کنیم و برای آن‌ها برنامه تفریحی و گردشی مناسبی را ترتیب دهیم حتماً می‌توانیم نه بصورت نمایشی بلکه در واقعیت پروژه ایران هراسی غربی‌ها را خنثی کنیم. فرهنگ ایرانی، یک فرهنگ بسیار با هویت در دنیا است و ما به جای اینکه ساعت‌ها در رسانه‌های خود وقت بگذاریم و این فرهنگ را تبلیغ کنیم می‌توانیم با زمانی به مراتب کمتر، اما در میدان عمل آن را به منصه ظهور بگذاریم که بدون تردید این تلاش‌ها، جایگاه ایران را پیش چشم مردم دیگر ملت‌ها بالا خواهد برد.

جعفرزاده می‌گوید: یکی از کار‌هایی که در جذب توریست اهمیت دارد این است که بتوانیم شرایطی را نسبت به نیاز‌های گردشگران مهیا کنیم. شاید موضوعاتی برای خارجی‌ها اهمیت داشته باشد که برای ما کمتر حائز اهمیت باشد، ولی باید بدانیم که اگر می‌خواهیم در این صنعت در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم باید این نیاز‌ها را شناسایی و اجرایی کنیم. البته منظور من نیاز‌های قابل اجراست نه اینکه کار‌هایی را انجام دهیم که با اعتقاداتمان متفاوت است.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: جذب توریسم یک علم است و باید پرسید در ایران این علم چقدر فرا گرفته شده و چقدر سازمان گردشگری ما به این موضوع حساسیت نشان داده و توانسته افراد را در این راستا تربیت کند؟ چهل سال از انقلاب می‌گذرد و اکنون وقت برداشت دستاورد‌ها است. دیگر نباید گفت که در حال آزمون و خطا هستیم. کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته و از بین بردن زمان، یک ظلم بزرگ و نابخشودنی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از انتقادات همیشگی من به مدیران و فعالان صنعت گردشگری این است که چرا برای حضور گردشگران برنامه‌ریزی نمی‌کنید؟ وقتی یک توریست به ایران می‌آید باید برای ورود او یک مسیر را که نقطه شروع آن a و پایان آن b است را تعریف کرد. یعنی گردشگر را باید مدیریت کرد و بهترین نقاط را به او نشان داد، زیرا هرچه در این بخش بهتر عمل کنیم به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک کردیم. یک توریست وقتی به ایران می‌آید و از سفر خود لذت می‌برد، بهترین مبلغ برای مردم کشورش خواهد بود تا دیگر افراد را هم تشویق به سفر ایران کند. امیدوارم در شرایط کنونی که سقوط ارزش پول ملی یک تهدید جدی برای کشور به شمار می‌آید بتوانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم که هم از این پیچ سخت اقتصادی بگذریم و هم زیرساخت‌هایی را بنا کنیم که منبعد شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر گردشگران خارجی در ایران باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان