تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

تحریم دولت‌ها مانع مقابله با تروریسم

گروه 77 در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم ها و رده بندی دولت ها مانعی در راه مقابله با جرایم سازمان یافته، تروریسم و فساد است.
رویداد24-گروه 77 در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم ها و رده بندی دولت ها مانعی در راه مقابله با جرایم سازمان یافته، تروریسم و فساد است.

در نخستین روز از نشست سالانه «کمیسیون جرم» سازمان ملل متحد، نمایندگان بیش از یکصد و سی دولت عضو گروه 77 در بیانیه ای نسبت به تاثیر منفی اقداماتی نظیر رده بندی کشورها (به عنوان پیش شرطی) برای همکاری بین المللی در امور کیفری، از جمله در مبارزه با تروریسم، پولشویی و فساد ابراز نگرانی جدی کردند. اعضای گروه هفتاد وهفت همچنین با اشاره به اینکه این قبیل رده بندی ها و نیز تحریمهای ملی و بین المللی می تواند موجب تضعیف چارچوب همکاری بین المللی و توانایی های دولتها در مبارزه با چنان جرایمی شود، از دولتها و سازمانهای منطقه ای و بین المللی خواستند از این قبیل اقدامات و تحریمها خودداری کنند.

بیست و پنجمین نشست سالانه «کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری» سازمان ملل متحد (CCPCJ) موسوم به «کمیسیون جرم» از روز دوشنبه در وین در محل دفتر اروپایی سازمان ملل متحد آغاز به کار کرده است. این کمیسیون نهاد اصلی سیاستگزاری سازمان ملل متحد در زمینه موضوعات مربوط به امور پیشگیری از جرم و پیگرد مجرمین است.

خاطرنشان می شود علاوه بر تحریم های مالی و بانکی یکجانبه یا منطقه ای که از طریق تضعیف نظام های پولی و مالی کشورها موجب کاهش شفافیت نظام مالی بین المللی و توان دولتها برای نظارت موثر و مقابله با جرایمی نظیر فساد و پولشویی شده و می شود، رده بندی هایی که توسط برخی نهادهای خاص همانند «گروه ویژه اقدام مالی» یا FATF به عمل می آید نیز مانعی جدی در مسیر همکاری های بین المللی پولی و بانکی بوده و محدودکننده توان دولتها برای مقابله با جرایم در سطوح ملی و بین المللی است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان