تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

١٢ هزار کلاس درس جدید در تهران ساخته شد/ میزان تعهدات خیرین از ١٤٠ میلیارد تومان فراتر رفته است

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران از ساخت مدارس جدید خبر داد و گفت: بررس و مطالعه ساخت ١٢ هزار کلاس درس در استان تهران از سال گذشته آغاز شده است.

رویداد۲۴ علی شهری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران، با اشاره به آخرین وضعیت مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر وضعیت فضا‌های آموزشی تهران به لحاظ فرسودگی و تراکم شرایط مطلوبی ندارد و بر اساس آمار‌های استخراج شده تهران، پس از استان سیستان و بلوچستان، فضا‌های آموزشی نامناسبی را در میان استان‌های کشور دارد و به تبع باید با همت دولت و تلاش‌هایی که خیرین محترم مدرسه‌ساز انجام می‌دهند، وضعیت فضا‌های آموزشی تهران را بهبود بخشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در خصوص میزان مدارس فرسوده در تهران گفت: بر اساس آمار‌ها مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی در استان تهران آمار بالایی دارد و از این رو بازسازی این مدارس نیازمند منابع کافی است، اما با توجه به وضعیت کنونی حل این مشکلات یک پروسه زمانی طولانی را طلب می‌کند.

وی در خصوص نقش خیرین در کمک به بهبود وضعیت فضا‌های آموزشی فرسوده گفت: خیرین نیک اندیش مدرسه‌ساز در طول سال‌های گذشته توجه ویژه‌‎ای به حوزه ساخت و بازسازی مدارس در تهران داشته‌اند. همچنین در شرایط کنونی کمک حال نوسازی مدارس بودند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران توضیح داد: در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز میزان تعهدات خیرین حدود ۶۴ میلیارد تومان بود، اما در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که در روز‌های آینده برگزار خواهد شد، تاکنون میزان تعهدات خیرین از ۱۴۰ میلیارد تومان فراتر رفته و پیش بینی می‌کنیم این عدد به ۲۰۰میلیارد تومان برسد.

شهری با اشاره به نیاز ساخت فضا‌های آموزشی در استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی ۱۵ کلاسه در مجموعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران باید احداث شود تا تراکم دانش آموزی به میانگین کشور نزدیک شود.

وی افزود: در این راستا از سال گذشته بررسی ساخت ۱۲ هزار کلاس درس در استان تهران آغاز شده است که با کمک دولت محترم، فرمانداران و خیرین مدرسه‌ساز امیدواریم تا چند سال آینده این تعداد کلاس درس به مجموعه کلاس‌های درس مدارس استان تهران اضافه شود.

شهری عنوان کرد: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران نیز جهت تکریم از خیرین نیک اندیش برگزار خواهد شد، زیرا معتقدیم جامعه باید در راستای فرهنگ خیر توسعه پیدا کند.

شهری با بیان اینکه استان تهران در ارزیابی‎های اولیه در میان استان‌های کشور در جایگاه نخست برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز قرار گرفته است، گفت: در تلاش هستیم تا پس از اتمام جشنواره‌های استانی، همچنان در رتبه نخست برگزاری جشنواره‌های کشور باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان