تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

روده‌ها احساس تشنگی را فریاد می‌زنند

دانشمندان به تازگی دریافتند که روده‌ها پس از مصرف آب،‌ سیگنال‌هایی را به مغز ارسال کرده و احساس تشنگی را خنثی می‌کنند.

روده‌ها احساس تشنگی را فریاد می‌زنند

رویداد۲۴ احساس تشنگی یک عملکرد طبیعی بدن است که شما را وادار به نوشیدن آب می‌کند؛ اما چرا این احساس پس از نوشیدن آب به سرعت از بین می‌رود؟ آیا آب با سرعت زیادی جذب بدن می‌شود؟ اکنون محققان در حال بررسی و یافتن رابطه میان مغز و بدن برای کنترل این فرایند هستند.

این تحقیق جدید تصویر کامل‌تری از فرایند پیچیده مصرف آب را به نمایش می‌گذارد. زمانی که عصب‌های موجود در دهان و گلو وجود مایع را تشخیص می‌دهند، بلافاصله سیگنال‌هایی را به بخشی از مغز به نام «ناحیه ساب‌فورنیکال» ارسال می‌کنند؛ این ناحیه از مغز، مسئول تنظیم سیگنال‌های تشنگی است و باعث می‌شود بدن انسان و حیوانات به طور کامل هیدراته شود. زمانی که نورون‌ها در ناحیه ساب‌فورنیکال این سیگنال‌ها را دریافت کنند،‌ نورون‌های موجود در دهان و گلو خاموش می‌شوند.

طبق این گزارش، از بین رفتن احساس تشنگی در یک فرایند دو مرحله‌ای رخ می‌دهد که محققان به تازگی موفق به کشف مرحله دوم شدند. در این مرحله،‌ هنگامی که مایعات به معده و روده می‌رسند، سیگنال‌هایی از روده به مغز ارسال می‌شود.

همچنین،‌ اعصاب موجود در روده میزان آب را احساس می‌کنند و اگر این میزان برای هیدراته شدن بدن کافی نباشد احساس تشنگی همچنان باقی می‌ماند.

«وینت آگوستین» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سیگنال‌های بلعیدن نیز برای جلوگیری از مصرف بیشتر مایعاتی که بدن را هیدراته نمی‌کنند مهم است. اگر شما محلولی از آب و نمک را بنوشید، سیگنال‌های گلو از ادامه نوشیدن شما جلوگیری و سیگنال‌هایی را در رابطه با نیاز به آب به مغز ارسال می‌کنند.

گفتنی است؛ محققان معتقدند که تشخیص این دو مرحله می‌تواند منجر به درمان‌های جدیدی برای اختلالات خوردن شود.

منبع: فارس
برچسب ها: مغز ، آب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان