تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

تکلیف افزایش تعدادی از وام‌های دانشجویی مرداد ماه مشخص می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، گفت: تکلیف افزایش تعدادی از وام‌های دانشجویی و قیمت ژتون غذا در جلسه ۱۹ مردادماه هیأت امنای این صندوق معین می‌شود.
تکلیف افزایش تعدادی از وام‌های دانشجویی مرداد ماه مشخص می‌شود
رویداد۲۴ ناصر مطیعی  اظهار کرد: کمیسیون دائمی هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان تیرماه برگزار می‌شود و چکیده مباحث این کمیسیون برای تأیید نهایی و ابلاغ در جلسه ۱۹ مردادماه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان بررسی و مصوب می‌شود.

وی افزود: در این زمینه صندوق رفاه، پیشنهادات خود را با توجه به محدودیت منابع برای افزایش چند وام اعلام کرده است.

مشاور وزیر علوم در مورد افزایش قیمت ژتون غذا با اشاره به بالا رفتن هزینه مواد اولیه، تاکید کرد: قیمت اکثر مواد غذایی افزایش یافته است که روی قیمت تمام شده غذا در دانشگاه تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، دانشگاه‌ها از دو محل افزایش قیمت غذا و اعتبار خودشان این هزینه‌ها را تأمین می‌کنند.

مطیعی تاکید کرد: با این حال، اکثر دانشجویان از طبقات متوسط جامعه هستند و تورم خانواده‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد که باید تا جای ممکن مراعات این شرایط را کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین در مورد تمهیدات این صندوق برای اعتبارات، گفت: اعتبارات اختصاص نیافته سال گذشته را که بر اساس قانون نمی‌توان بازگرداند، اما برای سال جاری در تلاش هستیم، این اتفاق تکرار نشود و اعتبارات را به طور کامل دریافت کنیم تا در شرایطی که دانشجویان سختی‌های بیشتری دارند، گشایش در کارشان ایجاد شود.

به گفته مشاور وزیر علوم، صندوق رفاه دانشجویان از هم اکنون برای اعتبارات سال ۹۹ در حال رایزنی با نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور است که برنامه مناسب‌تری به مجلس ارائه دهد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان