تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
هشدار مشاور روحانی به جناحی کردن سردار سلیمانی با واکنش مشاوران رضایی و قالیباف روبرور شد

حمله گازنبری به «آشنا»

توئیت حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در مورد سردار سلیمانی و پرهیز از ورود وی به عرصه سیاست بازی، واکنش های بسیاری را به همراه داشت که البته واکنش مشاوران آنان که نامشان در توئیت آشنا ذکر شذه، جذاب تر از سایرین است.
رویداد24- توئیت حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در مورد سردار سلیمانی و پرهیز از ورود وی به عرصه سیاست بازی، واکنش های بسیاری را به همراه داشت که البته واکنش مشاوران آنان که نامشان در توئیت آشنا ذکر شذه، جذاب تر از سایرین است.

حسام الدین آشنا روز گذشته پیامی توئیتری منتشر کرد و نوشت: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.» 

ماجرا از جایی شروع شد که فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم (با نام جدید ولایت) از سردار قاسم سلیمانی برای شرکت در نشست روز گذشته منتخبین این جریان خاص در مجلس دهم، دعوت کرد؛ نشستی که البته حرف و حدیث های بسیاری در مورد نحوه دعوت از نمایندگان و استفاده از منتخبین طیف های دیگر برای عددسازی، در مورد آن وجود داشت.

با این وجود دعوت از یک قهرمان ملی برای شرکت در این نشست، این بیم و هراس را به وجود آورد که یک جریان سیاسی خاص قصد بهره برداری سیاسی از یک قهرمان ملی را دارد. بسیاری به مخالفت با این رفتار اصولگرایان برخاستند، چرا که سردار قاسم سلیمانی فراتر از یک چهره جناحی، برای کل ملت ایران یک قهرمان محسوب می شود و دخیل کردن وی در بازی های سیاسی قطعا امری غرض ورزانه است. 

در همین راستا، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در یک پیام توئیتری مخالفت خود را با این رفتار اصولگرایان اعلام کرد و البته در همین توئیت به دو نمونه از چهره ای نظامی اشاره کرد که ورود آنان به عرصه سیاست بازی، بعد قهرمانی را (البته اگر در این حد و اندازه کسب کرده باشند) از آنان غصب کرد؛ محسن رضایی و محمدباقر قالیباف.

حسين قربانزاده، مشاور محمدباقر قالیباف در واکنش به توئیت آشنا نوشت: «آقاي مشاور شايد نمي داند، همين كه ايشان با آرامش از خانه تا كلاس هاي جنگ رواني تشريف مي برند و براي انتخابات سال ۹۶ آقاي روحاني در جلسات نمادسازي، براي رقيبان برنامه ريزي مي كنند، از صدقه سري همين به اصطلاح ايشان سرهنگ هاست!»

از سوی دیگر، مهدی وکیل پور، مشاور محسن رضایی نیز در واکنش به پست توئیتری حسام الدین آشنا اعلام کرد: «آقای آشنا، شما که اصطلاحات القایی آقای روحانی را طعن نیروهای انقلاب کرده اید، بروید خدا رو شکر کنید که آن زمان محسن ها و باقرها حجب و حیایشان اجازه نداد، تصاویر سرهنگی آقای حقوقدان را منتشر سازند که اگر می کردند، سرنوشت انتخابات شاید چیز دیگری می شد.»

پس از توئیت آشنا مشاوران هر دو نفر به این پیام توئیتری آشنا واکنش نشان دادند که البته این واکنش ها تا حدود زیادی آمیخته با تاکتیک های جنگ های رسانه ای پوپولیستی است که هر دو نفر تلاش کرده اند در پاسخ خود با کلیدواژه های «حسن روحانی» و «انتخابات»، به نوعی از فرصت پیش آمده برای هدف قرار دادن وی در انتخابات 96 بهره ببرند.

البته رویکرد دیگری که در مورد این واکنش ها می توان اتخاذ کرد آن است که حس خشم و انتقامی که در ادبیات هر دو واکنش موج می زند، حاکی از آن است که گفته حسام الدین آشنا در مورد گرفتار شدن «محسن» و «باقر» در دالان های تو در توی سیاست بازی، یک ادعای کاملا بر حق است. 

از سوی دیگر در این مورد این بحث پیش می آید که محسن رضایی و محمدباقر قالیباف در وهله نخست هرگز در جایگاه یک قهرمان ملی ظاهر نشده اند و سطح آنان شانه به شانه سردار قاسم سلیمانی نمی زند، همچنین بسیاری از محسن ها و باقرها به خواست خود (به هر دلیل شخصی) وارد عرصه سیاست بازی شده اند و اگر در این عرصه در جا زده اند، مسئولیت آن با شخص آنها است نه رئیس جمهور فعلی و مشاور وی!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
همه می دانند که حسن از محسن و با قر به مراتب سرهنگ تر است و سوابقش موجود !
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
1
مگر سرهنگ بودن جرم است . شماها که به سرهنگ بودن خود که می بالید و افتخار می دانید . جطور سرهنگ بودند برای شما افتخار است و برای دیگران جرم !
نون انقلابی بودن و جنگی بودند را به اندازه کافی خورده اید و سوءاستفاده های لازم را کرده اید دیگه حنای شما برای این مرز و بوم رنگی ندارد.
اگر دلتان برای این مرز و بوم و این نظام و انقلاب و شهدا می سوزد که به خدا قسم نمی سوزد دست بردارید . این شهدا و نظام تا زمانیکه منافع شماها تامین بشود مورد قبول شماها می باشد در غیر این صورت اولین کسانیکه مقابل این انقلاب صف آرایی کند سرهنگ های به ظاهر دلسوز می باشند .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان